Barnböcker med ickebinära

SaraXX

Trådstartare
En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.

En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.
Inga specifika tips på bok men har du kollat Olika förlag? De har guider på sin hemsida och ibland sociala medier med olika tematiska typer av representation, tror de borde kunna ha något som passar.

Liknande trådar

Småbarn För mindre barn som ska lära sig läsa. Har ni några tips på några som är bra? Har sett att det finns något som kallas läståget 1 2 och...
Svar
19
· Visningar
712
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 261
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V