Nar vi flyttade utomlands skrev vi ut oss ur Sverige permanent, medan den har familjen var fortfarande skrivna i Sverige, men skatteverket jagade oss i flera ar och ville ha skatt. Vi lamnade in uppgifter och bevis for att vi bodde utomlands manga, manga ganger.
Efter flera ar la de antligen av att jaga oss. Precis lagom tills vi behovde nya pass ... och da satte det fart igen.
Skolan kravde absolut ingenting for att skriva ut barnen, daremot kravde Amerikanska skolan en massa uppgifter fran den Svenska. Nagot vi hade mycket svart att fa tag pa da ingen i Skolvarlden ville ge oss det vi behovde.
De flesta Svenskar pratar Engelska ... men en ganska bristfallig Engelska aven om de tror att de talar flytande och bra. Dessutom, har man inte vaxt upp med ett sprak far man luckor aven om man lar sig spraket mycket bra, nagot man ofta inte inser forran man sjalv plotsligt inte har en aning om vad andra pratar om.
I det har fallet haller jag med eftersom familjen fortfarande var skrivna i Sverige.
Halvt KL
Det här tycker jag är förvånande, eftersom när jag studerade utomlands var jag tvungen att få skolan att varje år skriva på en blankett som certifierad att jag var inskriven som student och genomförde mina studier - annars så skulle jag inte få CSN.
En likvärdig kontroll när man tar barn ur svensk skolplikt känns rimlig..