B
Bullfia
Sv: Barnfråga = Brytfråga?
Precis! Ska det bli några barn ska man nog inte tänka efter...
Precis! Ska det bli några barn ska man nog inte tänka efter...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att vilja ha barn med någon är en av de största kärleksförklaringar man kan ge någon. Om du sedan ångrar dig och inte riktigt kan prata om det senare, så kan hon också tolka det som om du inte längre älskar henne som du gjorde tidigare.Vincent Vega skrev:Men jag HAR gjort klart från början att jag ville. Men det var då, i det läget som var då. Jag kan inte se in i framtiden, tyvärr.
Lambi skrev:Ja, nu börjar man fundera lite. Läste även rubriken "Barnfråga = Brytfråga?" igen och funderar lite till.
Vincent, är det så att du söker en anledning till att bryta med henne?
Vincent Vega skrev:För att dom ger mer, än dom tar.....
Jo, men ibland får man påminna sig ordentligt att det är så, framför allt i tonåren när man sällan ser dom annat än när de önskar markservice eller pengar :smirk:
OT. Har skaffat bredband. Har hunnit att både städa badrummet och hänga med lite här, det kunde jag inte innan!![]()
Det var jag som skrev. Men jag skrev:cirkus skrev:Jag tycker att det är inte helt rätt att påstå att den största kärleksförklaringen är att vilja ha barn med någon om man uttrycker sig som hon gör.
Lambi skrev:Att vilja ha barn med någon är en av de största kärleksförklaringar man kan ge någon.
Vincent Vega skrev:Aha,
Så du menar att skaffa barn, bör man kunna tänka igenom på ett par timmar en fredagmorgon.
Kanske du kan, Inte jag.
Eller kanske i detta fall att mannens företag är viktigare än kvinnan?cirkus skrev:Nja, egentligen inte
jag håller med om att vilja ha barn med någon är en av de största kärleksförklaringarna, men i detta specifika fall så verkar ju barnet viktigare än kärleken till mannen, så det känns inte så i just detta fall.
Har läst hela tråden med intresse, men inte skrivit något ännu. Jag är själv 36 år utan barn. Har för 2 år sen träffat min yngre sambo. Tillsammans med mig har han för första gången ställts inför faktumet att behöva börjat fundera över barnfrågan (sådär är det när man väljer en äldre kvinnaSilverkedjan skrev:Andra gången med ny pappa passade det bäst så fort som möjligt medan han var ledig och innan jag blev för gammal. Hade han däremot velat vänta av något skäl så hade jag omöjligt kunnat TJATA - ett barn förtjänar en bättre start än att någon ska behöva tjata sig till det
![]()
Och jag hade alla gånger valt MANNEN före hans eventuella barnönskningar. Det här med att hota med att skaffa en annan för att man inte får som vill i samma sekund hade jag aldrig tagit, faktiskt.
ulda skrev:Är du säker på att alla känner som du?
Min mamma fick mig när hon var 36 och jag såg klart och tydligt att hon var väldigt sliten de sista åren vi bodde hemma. Och hon har många gånger sagt att hon var för gammal när hon fick barn (men hon hade inget val eftersom hon inte träffade min pappa förrän vid 33, min bror kom när hon var 34).
prinsessfeminist skrev:Men hur sliten man är beror väl inte endast på åldern?
Jag ser slitna tonåringar varenda dag. de orkar ingenting.