V
Vincent Vega
Nu behöver jag hjälp med en en VÄLDIGT HET fråga i min relation.
Kan inte följa min sambo:s tankar, och behöver hjälp med att "tolka".
Snabb bakgrund.
Jag: 35år.
Hon: 33år.
Vi har varit tillsammans i 3 år, vi har en dotter var i tidigare förhållande. Dom funkar som systrar, träffas varannan vecka. 7 resp. 5 år.
Vi har det jättebra ihop, men bor lite trångt. "Mitt" Hus är bara 80 kvm. Vi har planer på ett nytt hus, där vi just nu väntar på en tomt. Inget är klart med det, men det kan tidigast bli klart att bygga nästa höst/vinter.
Jag är egen företagare (sedan 13 år), och jobbar för tillfället väldigt mycket. En stor omställning i mitt företag håller på att ske, och det gör att jag lagt istortsett all tid på detta under ett halvårs tid nu.
Problemet.
Hon vill att vi skaffar barn NU! Hon har haft detta på tapeten, i flera månader.
Jag vill INTE än, jag vill avsluta förändringen med jobbet innan jag börjar tänka i dessa banor. Detta får jag ingen föståelse för överhuvudtaget.
Heta frågor/svar.
Hon: NÄR VILL DU DÅ?
Jag: Vet inte, kan inte tänka på det nu. Vill komma till ro i företaget först.
Hon: Varför kan du inte tänka på nu då?
Jag: AMEN..... Svar ovan.
Hon: Men jag vill NU! Du får kompromissa!
Jag: Jag tycker inte att skaffa barn, är något man kompromissar om. Båda ska vilja lika mycket.
Hon: Men jag då? Jag mår dåligt av att vänta och hoppas!
Jag: Jag behöver mer tid.... Kan tyvärr inte sätta in mig i tanken än.
Hon: Vill du överhuvudtaget?
Jag: Eftersom jag inte har tankarna på det nu, så är det inte lätt att svara på... Just nu vill jag INTE iallafall.
Hon: Har du lurat mig under detta förhållande att tro att du vill?
Jag: Nä...... Jag tror jag vill nät allt är på plats.
Hon: Vill du inte, så säg det isåfall. Då får jag ju skaffa nån annan som vill!
Jag: Jaha, då är bara barnet som räknas. Jag har inte med det att göra? Så vill ju inte jag ha det iallafall.
Ser Ni mönstret? :smirk:
Känner mig tvingad snart, trots att jag inte är inställd på det nu.
Ska det vara så?
Hoppas Ni kan ge mig råd här.
Hon tycker jag är egoistisk, som skiter i vad hon vill.
Jag tycker hon är egoistisk, som tvingar in mig till ett STORT beslut, när jag inte har tid att ens tänka på det nu.
Hur gör man?
Hjälp
Kan inte följa min sambo:s tankar, och behöver hjälp med att "tolka".
Snabb bakgrund.
Jag: 35år.
Hon: 33år.
Vi har varit tillsammans i 3 år, vi har en dotter var i tidigare förhållande. Dom funkar som systrar, träffas varannan vecka. 7 resp. 5 år.
Vi har det jättebra ihop, men bor lite trångt. "Mitt" Hus är bara 80 kvm. Vi har planer på ett nytt hus, där vi just nu väntar på en tomt. Inget är klart med det, men det kan tidigast bli klart att bygga nästa höst/vinter.
Jag är egen företagare (sedan 13 år), och jobbar för tillfället väldigt mycket. En stor omställning i mitt företag håller på att ske, och det gör att jag lagt istortsett all tid på detta under ett halvårs tid nu.
Problemet.
Hon vill att vi skaffar barn NU! Hon har haft detta på tapeten, i flera månader.
Jag vill INTE än, jag vill avsluta förändringen med jobbet innan jag börjar tänka i dessa banor. Detta får jag ingen föståelse för överhuvudtaget.
Heta frågor/svar.
Hon: NÄR VILL DU DÅ?
Jag: Vet inte, kan inte tänka på det nu. Vill komma till ro i företaget först.
Hon: Varför kan du inte tänka på nu då?
Jag: AMEN..... Svar ovan.
Hon: Men jag vill NU! Du får kompromissa!
Jag: Jag tycker inte att skaffa barn, är något man kompromissar om. Båda ska vilja lika mycket.
Hon: Men jag då? Jag mår dåligt av att vänta och hoppas!
Jag: Jag behöver mer tid.... Kan tyvärr inte sätta in mig i tanken än.
Hon: Vill du överhuvudtaget?
Jag: Eftersom jag inte har tankarna på det nu, så är det inte lätt att svara på... Just nu vill jag INTE iallafall.
Hon: Har du lurat mig under detta förhållande att tro att du vill?
Jag: Nä...... Jag tror jag vill nät allt är på plats.
Hon: Vill du inte, så säg det isåfall. Då får jag ju skaffa nån annan som vill!
Jag: Jaha, då är bara barnet som räknas. Jag har inte med det att göra? Så vill ju inte jag ha det iallafall.
Ser Ni mönstret? :smirk:
Känner mig tvingad snart, trots att jag inte är inställd på det nu.
Ska det vara så?
Hoppas Ni kan ge mig råd här.
Hon tycker jag är egoistisk, som skiter i vad hon vill.
Jag tycker hon är egoistisk, som tvingar in mig till ett STORT beslut, när jag inte har tid att ens tänka på det nu.
Hur gör man?
Hjälp