Barnhemsidor - har ni tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Silverkedjan

Trådstartare
Jag menar sådana där "färdiga" mallar där man själv lätt kan ladda upp bilder och text utan att behöva några html-verktyg.

Jag lade upp Vidars bilder och dagbok första året på liberos sida men den blev så tråkig för ett par år sedan när de ändrade layouten och krävde lösenord, så du slutade jag uppgradera den. Plötsligt kunde man inte länka direkt till sidorna eftersom de var kodade (bara inbjudna med användarnamn och lösen kunde gå in) och så blev alla bilder pyttesmå och dagboken mer svårhanterlig - man måste klicka sig igen tomma månader för att komma till de datum man skrivit något. Här finns den för nyfikna: Vidars bebissida användarnamn: vidar, lösenord: vidar

Nu är frågan lite aktuell igen, dels för att Vidar själv skulle tycka det var häftigt med en egen sida att själv bläddra på, dels för att smidigt kunna lägga upp bilder på kommande lillbrorsan.

Har ni några bra hemsidor till era barn? Finns det bra gratismallar hos andra företag? Alltså, jag vill kunna uppgradera sidan från vilken dator som helst, utan några FTP-program el dyl.

Tacksam för tips :bow:
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

Du kan väl knacka en del html själv?! Ett webhotell som jag har har en funktion där man loggar in på deras sajt och kan redigera sina html-dokument själv.
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

Timmis, lova att ge mig adressen så jag får se hur stor han blivit & hur lillebror ser ut när han kommit :-) :love:
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

Kan lite, men vill inte :mad: Poängen skulle vara att sidan var dator-idiotsäker så andra också kan ladda upp material..

Betsy - det är bara att komma hit och titta ;) Askeman har tråkigt och tar säkert gärna långturer på jullovet :angel:
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

JAAAAA :banana:

Har ju inte velat våldgästa nu med flytten, barn m.m. Men jag kommer gärna! Saknar er :love:
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

Har själv letat efter nått bra, har Libero till min kära son men tycker som du att det är irriterande att man inte kan länka vidare!!!
Så jag vill också ha bra tips!!!
Har också slutat uppdatera pga att det känns bara trist, bilderna är ju pyttesmå i alla fall....
Vill ni se min son också då så finns han på: http://baby.libero.se/godisgrisen/BOWLogin.aspx?id=2047
Anv: gaest
lösen: bebis
:banana:

Så söt Vidar är för den delen!!
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

testa www.familjeliv.se de har en massa trevligt och där behöver man inget lösenord för att kunna se andras bilder. (du kan ju kolla på den här adressen, första jag fick upp när jag kollade hur det såg ut (känner inte familjen) http://www.familjeliv.se/krypin/atjo/galleri.php )

Annars finns det ju flera olika andra ställen som bara är för bilduppläggning/album och inte dagböcker, till exemepel har msn (www.msn.se), yahoo (www.yahoo.com) och photobucket (http://www.photobucket.com/).

hoppas det hjälper något!

mvh

Elsa
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

varsågod, alltid roligt att kunna hjälpa till
:)
 
Sv: Barnhemsidor - har ni tips?

Den är dessutom ibland en riktigt trevlig prata sida oxå även om det ibland spårar ut fullständigt... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp