Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Ziemona

Varför i hela helvete tycker folk att man är sjuk i huvudet när man säger att man inte vill ha barn, och verkligen avskyr dem och inte kan tänka sig en framtid med barn? Är det nåt jävla medfött att alla kvinnor ska ha barn? Hm, själv trodde jag vi kommit längre än så..
 
Sv: barnlös

en fråga som återkommer med jämna mellanrum. du hittar flera såna trådar här om du letar lite bakåt... ;)

Faktum är dock att när man som relativt ung säjer så, så vet man inte vad framtiden har i sitt sköte. Det är VÄLDIGT många som ändrar uppfattning i den frågan när de blir lite äldre. jag skulle "Absolut inte ha några jävla ungar" upp till ca 25 års ålder, efter det HAR min uppfattning ändrat sig och nu väntar jag den tredje... (36 år) Och jag lovar, jag är absolut int eensam om att ha ändrat åsikt på det viset...

Mitt råd till dig är att inte framhärda så hårt att du inte vill ha barn. Då slipper du känna dig idiotförklarad. Tala om att du i dagsläget inte vill ha barn, men att man aldrig kan säja hur det blir i framtiden. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 862
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 926
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 732
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp