Barnstol eller kärra...?

Camigween

Trådstartare
till cykel då...vilket tror ni blir bäst?
Har inget körkort och just nu inge jobb heller så i sommar tänkte jag avlasta sambon med att lämna sonen hos dagmamman.
Vi bor ute på landet ca 8 km från byn.

En sån barnstol man monterar på pakethållaren eller en cykelkärra som man har efter cyklen...?

Någon som har egna erfarenheter?
Gärna om kärran då jag tycker just nu att den blir bäst så han slipper få regnet på sig de dagar det regnar och om det blåser mycket slipper han sitta och bli kall...

Tacksam för svar!
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Det kan nog vara tyngre att dra kärran, men har du starka benmuskler så är den nog bekvämare! Stolarna är väl inte så dyra, kan du inte köpa både och?
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Jag har planer på att köpa en kärra till hösten. Har två små knodds på 2.5 och 1 år som ska köras till dagis, så att bara ha cykelsadel är ju inget alternativ för min del, om jag nu inte vill ta bilen.

De kärrorna jag har sett tycker jag verkar vettiga, hoppas fler här har erfarenhet av dom.
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Har en barnstol av äldre modell...men vill köpa helt nytt...Det har förändrats en hel del på några år..

Ja, skulle ju kunna köpa både och... så kan man variera sig ju och kanske bygga upp benmusklerna med barnstolen innan kärran sätts på...hehe
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Jag tycker att kärrorna verkar smidiga, men skulle verkligen inte själv vilja sitta i en sådan... Tänk dig själv att sitta så lågt, och det enda man ser av bilar som susar förbi är deras hjul...:crazy: Skulle kännas lite otäckt tycker jag personligen.
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Nä det tänkte jag också på... men jag tänker ha en stor mjukfilt som han kan sitta på... det med bilar som susar förbi kan man nog inte göra mycket åt tyvärr...får hålla koll de första dagarna så ungen inte blir vättskrämd.

Btw...Köpte ekipaget igår... kan slänga in en bild om någon vill glo...??
Premiär turen slutade med att sonen vägra stiga ur kärran och tvingade även pappa att cykla med honom en runda..haha...
Kärran e inte tung alls och väldigt lätt att svänga med, tur det för jag trodde jag skulle ha problem med det.
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Allt är ju relativt.

Det kan vara lika otrevligt att hoppa in i en stekhet bil till och från dagis.
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Allt är ju relativt.

Det kan vara lika otrevligt att hoppa in i en stekhet bil till och från dagis.

Jovisst, men jag har den lyxen att dagis ligger 5 minuters gångväg hemifrån. ;)
Och lösningen på stekhet bil heter ACC, de få minuter det tar att hämta på dagis hinner inte bilen bli stekhet på
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Ja jättegärna bilder! Jag ska också köpa kärra och cykelstol eftersom jag från augusti kommer ha max 2 km från dagmamman. Här är det grusväg och en liten asfalterad väg en pyttebit så det är inte alls speciellt trafikerat så ur trafiksynpukt känner jag mig lugn. Men jag HATAR att cykla, är verkligen SKITTRÅKIGT, men hellre det än att flytta så då blir kärra och cykel nog bra för mig.

Vad kostade din kärra? Jag tänkte leta efter en begagnad till mig för att komma undan billigare:o
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Den kostade 795kr...men ord.pris är 995kr.

Sambon testade den i hagen (hästen var inte hemma).


Sonen älskar sin kärra...


Tagit upp regnskyddet, finns myggnät under det...Därför bilden ser skum ut..


 
Sv: Barnstol eller kärra...?

795?????:eek:
På JULA?

*funderar på vart närmaste jula ligger och när jag kan komma dit :D*

Den var ju riktigt snygg:D Den där måste jag ha!:)
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Jag har planer på att köpa en kärra till hösten. Har två små knodds på 2.5 och 1 år som ska köras till dagis, så att bara ha cykelsadel är ju inget alternativ för min del, om jag nu inte vill ta bilen.

Jo, om du bor i Danmark! En barnsadel där bak och en mindre framme på styret. :grin:
 
Sv: Barnstol eller kärra...?

Grattis till ditt köp! Jag har kört mycket med kärra, mycket smidigt att kunna sätta båda barnen däri när det regnade så behövde bara jag bli blöt...

Nu är de ju lite stora, men minstingen åker gärna i kärran om vi ska åka och handla lite. På hemvägen kan maten delas på så en del åker i kärran med barnet och en del på cykeln i sitsen :D

Bra träning för mammans ben.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 213
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 295
Senast: alazzi
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 784
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp