Barnvagn med gung

Vi har bara grusvägar där vi bor, och kör med tvp olika Emmaljunga. Enkelvagnen heter typ Emmaljunga duo edge, och har sjukt bra fjädring och fyra fasta stora lufthjul. Den finns nog bara begagnad, men kan vara väl värd att titta på.

Dubbelvagnen är en Emmaljunga super viking som har snudd på lika bra fjädring, och också svängbara framhjul vilka vi dock låst i rakt läge för att slippa parera så mycket på det rulligaste gruset.

Båda har bra gung och är enormt lättkörda. Jag är lite osäker på liggläget, det har jag aldrig provat.
 
Tack @Saigon ! Långsamt är helt ok, faktiskt lite bra. Stora, skarpa svängar är det sällan behov av. Ska titta närmre på emmaljungan.

Jag ska testa att sätta hundarna i midjebälte och köra vagn med två händer. Och så ska jag åka till affär och prova vagnar. Det allra bästa hade ju varit att ha två händer till vagnen OCH kunna köra med en hand vid behov.
Vi har haft EL Citycross och jag tyckte den var toppen även på grusväg och med hund. Om du vill kan du även hålla både koppel och vagn med båda händerna (koppel och handtag i en, handtag i en) och om du har fasta hjul så påverkas inte vagnen så mkt om hunden drar lite.
 
Läst, funderat och provat vagnar. Det måste vara svängbara hjul, men läsbara. Valet står nu mellan Britax go big eller Emmaljunga supernitro. Bygeln på Go big är inte avtagbar, hur irriterande är det? Det kanske inte är ett måste? Emmaljungan ska vara stor och otymplig att få in i bilen.

Vi har bara grusvägar där vi bor, och kör med tvp olika Emmaljunga. Enkelvagnen heter typ Emmaljunga duo edge, och har sjukt bra fjädring och fyra fasta stora lufthjul. Den finns nog bara begagnad, men kan vara väl värd att titta på.

Dubbelvagnen är en Emmaljunga super viking som har snudd på lika bra fjädring, och också svängbara framhjul vilka vi dock låst i rakt läge för att slippa parera så mycket på det rulligaste gruset.

Båda har bra gung och är enormt lättkörda. Jag är lite osäker på liggläget, det har jag aldrig provat.
Finns det något du inte gillar med superviking?
 
Läst, funderat och provat vagnar. Det måste vara svängbara hjul, men läsbara. Valet står nu mellan Britax go big eller Emmaljunga supernitro. Bygeln på Go big är inte avtagbar, hur irriterande är det? Det kanske inte är ett måste? Emmaljungan ska vara stor och otymplig att få in i bilen.


Finns det något du inte gillar med superviking?

Det enda jag tycker är synd är att det inte är inbyggt myggnät i suffletten, som det är på Emmaljunga Edge. Annars rullar den sjukt lätt och är faktiskt lättare att gå med än alla enkelvagnar jag testat, smidig att flytta sitsen på om barnet vill pka framåt istället för bakåt och tar sig fram hur lätt som helsbåde på singel, makadam och vanlig grusväg.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi behöver en ny barnvagn! Kraven är: - Kunna köras i både stan och på grusväg (inte nödvändigtvis på en stig i skogen dock) - Lång...
Svar
14
· Visningar
795
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 842
Senast: Anemone
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 077
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag behöver en barnvagn som tar så lite plats som möjligt ihopfälld. Den kommer att användas som stadsvagn, på resor osv. Kraven jag...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp