Bukefalos 28 år!

Barnvagnsdjungel..

Sv: Barnvagnsdjungel..

Det jag tänker på är att jag förmodligen kommer att gå med både hundarna och vagnen och vill därför ha en stabil vagn där bebisen ligger väl skyddad, men inser nu när jag skriver att det låter verkligen konstigt att något skulle hända av den enkla anledningen.

Är nog mer min hjärna som fått för sig att en "riktig" liggdel är bättre;)
 
Sv: Barnvagnsdjungel..

Brios nya Joy verkar smidig. Om man går in på hemsidan kan man se som en liten film. Lätt att vika ihop och ut, liten, svängbara framhjul, osv..

Smyger in en fråga om nån vet om det finns nån mindre, smidig variant där man har barnet mot sig UTAN såna där minihjul där fram??
 
Sv: Barnvagnsdjungel..

En hårdlift ligger helt stadigt i.

Man får räkna med när bebisen föds och hur gammal den är när det är vinter. T.ex. vår bebis kom i februari. Då fick han plats i hårdliften med sovsäck och vinterkläder. Nu när han börjar fylla ut hårdliften är det sommar och han behöver ingen sovsäck = hårdliften passar bra :) Till hösten/vintern är han så pass stor att han inte behöver liften. (Han har kanske vuxit ur den då också)

Om jag fick barn i t.ex. september och vet att jag kommer att dra barnet med sovsäck till mars/april (beror ju på vart man bor) så skulle jag nog kolla efter en rymligare liggdel.
 
Sv: Barnvagnsdjungel..

*kl*

vill passa på att fråga nu när det ändå finns en vagntråd uppe.

Det behövs en syskonvagn till hösten. Någon ni vill rekomendera?

det jag är ute efter:

*gärna lätt i vikt
*måste ha svängbara 360 grader framhjul pga mina dåliga handleder
*gärna 3 hjuling då jag uppfattar dom som mindre
*Vill se bebisen men storebror kan sitta framåtvänd
*Ta lite plats i bagaget med tanke på att en hundbur för liten hund ska få plats samtidigt


Vilken vagn tror ni passar oss bäst?
 
Sv: Barnvagnsdjungel..

Vi har Urban jungle som syskon/tvillingvagn. Den har visserligen fyra hjul (är osäker på om det finns trehjuliga syskonvagnar?), men framhjulen sitter lite tätare ihop så den är lite smalare framtill. Den är jättelätt att köra och lyfta, vi valde också en lätt och lättkörd vagn pga av min ledsjukdom. Vi har den utan problem i en V70 med en liten hundbur (har två dansk/svenskar), vagnen blir "platt" när man fäller ihop den och går att lägga delvis ovanpå hundburen. Klurade mycket på just det där med hur tusan vi skulle få plats med hundburen också och ärligt talat så undrar jag om det gått med en annan vagn (rätta mig gärna om jag har fel). Grannfamiljen har en Emmaljunga och de får inte in hundbur också i sin V70.
Bebisen kan du ha emot dig, tyvärr så liggdelen lite liten så bebisen kommer nog växa ur den någon gång mellan 4-6 mån. Dotter kunde ha liggdel tills hon var 4 mån och tvillingpojkarna tills de var 6. Men å andra sidan så har ju barnet sitt syskon bredvid så helt "ensamt" blir det ju inte. Det finns ju mycket åsikter om att vända barnen framåt vid tidig ålder, man får väl känna efter vad som passar en själv.

Lycka till!
 
Sv: Barnvagnsdjungel..

okej :laugh:

vi har en V70 vi också så kanske skulle ta en titt på den vagnen då!
 
Sv: Barnvagnsdjungel..

har kollat på den ett tag, men det känns så onödigt att slänga ut nästan 10.000 kr på en vagn när vi förmodligen inte kommer behöva den mer än max 1 år.

så jag kollar efter lite begagnat å där ligger dom bättre till i pris, men då finns det inga här i närheten å jag vill se objektet innan jag köper...
 
Sv: Barnvagnsdjungel..

Vi har en Brio Nova med mjuklift. Den är rätt rejäl men inte som Duon. Är nöjd med den men det är inte en sån typ av vagn du är ute efter. Hoppas du hittar en som passar in på vad du söker. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år VET att det finns andra trådar om barnvagnar, men jag hittar ändå inte rätt, så testar med en ny iaf! Kraven är: Lätt ( vi bor två...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Kaching
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 361
Senast: Cocos
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 690
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Barn Är det någon som har krokar på barnvagnen? Vår "shoppingpåse" under vagnen är inte så stor så jag skulle vilja ha alternativet att kunna...
Svar
4
· Visningar
651
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp