• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Mannagrynet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 866
M

Mannagrynet

Hur mycket ska man betala en barnvakt för t ex en kväll? Betalar ni per timme?

Sv: Barnvakt

Min 15-åriga dotter brukar ofta sitta barnvakt och hon tar 100 kr för en kväll och 150 kr om hon ska sova över. Det tycker jag är lagom och hon är nöjd med det.

Har suttit barnvakt i flera olika familjer under gymnasiettiden och fick då som standard 50 kr/tim, och ofta lite till.

Ullis

:eek: 100 kr för en kväll? Och 150 för övernattning? Oj, vilken låg timlön... jag skulle skämmas över att betala så lite...

50 kr/timme iaf borde vara rimligt tycker jag...

/snurpe

Jag tycker att det är ganska lagom. Nu är det iofs mina kompisar som hon sitter barnvakt till och då bara när dom ska gå ut. Jag tycker inte att betalning till barnvakt ska vara en anledning till att INTE gå ut, för att man inte har råd att betala barnvakten.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 351
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 655
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka