Barnvisor och ramsor

Sv: Barnvisor och ramsor

Nu ska jag passa på att fråga er. Känner ni igen denna godnattvisa?

Den kom som en blixt från klar himmel och jag kom ihåg hela texten, men har ingen aning var den kom ifrån. Ingen verkar känna igen den. Det enda jag kan komma på är att det är min gamla kompis som hittade på den till hennes första barn och hon föddes 1999 så det är ju ett tag sen. Får ta och ringa upp kompisen och fråga om det är hennes snart...

Somna in du är så trött
Med kudden mot din kind, somnar du in
Dröm nu om snälla troll
och om otäcka monster
Om häxor som sparkar boll
och gör roliga konster

:D

Ingen barnramsa direkt men skriver in en som jag brukar tänka på när jag ritar upp en dressyrbana med bokstäver.

Alla
Kan
Egentligen
Hyra
Cykel
Med
Blå
Färg :D:D

Vi kör vaggvisan ur Klas Klättermus!

Vyss Lull lilla palt, leka får du sedan
Alla musbarn överallt, sover alla redan
Somna sött i vaggan din, jag ska inte störa
Räven sover också nu, med svansen under örat

Gå på bibblan och låna böcker av Lennart Hellsing han har en hel skatt av ramsor som barn älskar.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 475
Gravid - 1år Jag har slut på idéer. Grötpinnar och plättar i all ära, men det börjar kännas tjatigt. Mixad frukt med smörgåsrån likaså. Tips på... 2
Svar
26
· Visningar
1 418
Senast: et_flickan
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 156
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 619
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025