Bukefalos 28 år!

barockridning?

M

MangoLinda

jag har aldrig riktigt fattat vad detta är? vad är det för skillnad på detta och vanlig dressyr? varför rider ni detta? skick gärna med en bild eller ngt.!
 
Sv: barockridning?

Läs FAQ:en här ovan, där finns svar på dina frågor!
 
Sv: barockridning?

Ja mango Linda.. jag kan bara svara för mig själv.
Har ett halvblod som jag köpte som 4 åring. Denna häst skulle jag tävla inom dressyr. Jag tränade enligt "traditionella" metoder för en tränare ung. 1 gång i veckan. Tävlade upp till L:A. Då började problemen. Ju mer jag tränade desto mer omusklad blev han. Jag tränade ännu mer för att muskla honom men omvänd effekt. Hans snedhet i bäckenet blev värre och värre. Jag kämpade och kämpade. Ingen av oss hade roligt. Hästen vände sig bort från mig när jag skulle sadla, ville inte vara med mig. Han var aldrig dum utan gjorde det jag ville men han klarade det inte och han visade med sitt kroppsspråk att han ej var glad.
Det var inte för detta jag köpt häst. Jag hade häst och red för att det var roligt och nu var det inte roligt. Dessutom visade ett böjprov att han var halt på tre ben. Gjordes av veterinär pga. försäkringshöjning ej pga. sjukdom.
Jag red min häst sjuk, jag gjorde min häst olycklig och mig själv.
Detta gjorde att jag sökte något annat. Hittade Akademisk ridkonst. Provade lite först men fastnade snabbt helt.
Jag fastnade för att min häst var nu glad, vi gjorde övningar vi klarade av, övningar som stärkte honom både fysiskt och psykiskt. Han var glad och jag med och vi båda mådde bra!
Därför rider jag enbart enligt den akademiska ridkonstens principer och metoder.

Långt svar men frågan lät mig inte korta ner den mer.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: Lutten
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 766
Tjatter Har någon här skickat in ett bidrag till Agrias rimtävling? Vad kom ni på för rim? Jag har skickat in det bästa jag kom på men kommer...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Barbabelle
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 302
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp