Barriering.

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare EmmaJo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 4 927
Sv: Barriering.

Men om ngn kraschar sin häst med flit i ett hinder på en framhoppning, då kan ju lika gärna hästen svara med att inte hoppa alls ngt mer den dagen?
Knasiga domare...

Håller med!

Att ngn är A-tränare har mkt lite att göra med om allt den gör är ok eller inte.

Jag har tränat för en A-tränare som mobbade mig totalt på en flerdagarskurs, jag hade 1800-talsutrustning, en gång när jag grovrev ett hinder så fick jag sitta av och bygga upp det själv, ingen i publiken fick hjälpa mig. Sedan stod h*n och hånade mig och sa "det var du som hade långt hem", för jag hade frågat om jag kunnat rida i en tidigare grupp för jag hade 35 mils resa hem.
Pedagogiskt? Tycker inte det! :smirk:
När jag åkte på kursen så hade jag tänkt börja rida 1,20 när jag kom hem (jag red 1,00 och 1,10 "säkert" när jag åkte dit). Väl hemma så började jag leta tävlingar med 0,90 klasser, för jag var så knäckt att jag kom knappt över en bom på backen!

En annan A-tränare försökte förstöra min häst så han skulle få köpa den till ett skitpris. Inte sagt av mig, jag kunde absolut inte tro det var så, det var X antal i min omgivning som till slut fick mig att förstå att det var så.

Så bara för att det finns ett A på ngt papper ngnstans, det imponerar inte ett skit på mig!

Jo, självklart kan den det. (Och det är väl risken med all barrering?) Men samtidigt är det ju så att överdomaren är där för att se till att TR följs och att inte hästarna tar skada. Så ÄR det ett fall av barrering så SKA överdomaren säga till. Nu var det ju inte det och hon var fel ute. Ännu mer fel ute upptäckte jag att hon var när jag frågade pappa om det tillfället. Hon hade påstått att vi hade hoppat en "falsk oxer" vilket vi inte gjorde. Vi hoppade en helt vanlig oxer men kom fel. Och det var inte med flit.

en i mitt stall va elit ryttare innan (har fått barn nu men innan tävlade hon WC mm) och hennes hästskötare sa ett en gång när de skulle börja träna för nog en av sveriges kändaste tränare så första träningen började han barrera hästarna.. (lyfta på bommarna när de hoppade mm) så dom tränade bara för honom en gång då dom inte gillade det... hon visste också varför alla elitryttare (altså typ VM aktuella) skickar ner sina hästar på träningsläger typ 1-2 veckor före en stor tävling...:cool:

Ja.. man undrar ju varför det kan vara så populärt för så många svenska ryttare att åka på "träningsläger" utomlands några veckor innan ett stort mästerskap...

när de är på träningsläger så är det oftast bara hästarna där och blir ridna av beridare som ******** hästarna för att dom ska hoppa högre på kommande tävlingen

Liknande trådar

Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 251
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
708
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Mary_Oh
·
Tjatter Varför är mytomaner alltid sensationella i sina berättelser? Varför "duger" det aldrig med små lögner? eller är det bara jag som i min... 2
Svar
39
· Visningar
2 957
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna