M
mala
Tänkte börja rida lite dressyr i paddocken med min skogsluffarhäst. Nån gång ibland. Grejen är att han inte kan så mycke och jag vet liksom inte hur man lär han allt. Gå framåt och stanna kan han ju och han är lätt att svänga och om han inte är tittig är han ganska lätt att böja också. Han kan inte skillnad på höger och vänster galopp fast när man longerar så ser man att han kan båda det är bara skänkeln han inte kan. Fast jag tänkte mest rida i skritt och trav för banan är inte så jättebra och hästen är inte så musklad.
Vad ska jag lära han och hur lär man? Vill att ridningen ska bli lite snyggare än när vi bara rider i skogen. Och så kan jag inte rida ut så ofta som förrut så vi måste hitta på nya grejer att göra. Dressyr låter nyttigt!
Förresten en grej som jag behöver hjälp med. Ibland vill han inte gå. Både när vi är i skogen och på banan. Han stannar och står bara stilla. Inte grinig eller testig så utan som om han vilar. Efter en stund går han igen fast han kan vara lite seg. Vad gör man åt det?
Vad ska jag lära han och hur lär man? Vill att ridningen ska bli lite snyggare än när vi bara rider i skogen. Och så kan jag inte rida ut så ofta som förrut så vi måste hitta på nya grejer att göra. Dressyr låter nyttigt!
Förresten en grej som jag behöver hjälp med. Ibland vill han inte gå. Både när vi är i skogen och på banan. Han stannar och står bara stilla. Inte grinig eller testig så utan som om han vilar. Efter en stund går han igen fast han kan vara lite seg. Vad gör man åt det?