Basjkirtips????

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare laroux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 006
L

laroux

Hejsanhej!

Har lite frågor ang. basjkir hästar.

vad för typ av mat ska en basjkir häst få om den rids ca 5gg/veckan, Normal pass. Fång häst.

Ska man sko eller ej? Har hört att man inte behöver för att basjkirhästen har så hårt horn.

vad är basjkiren för typ av häst?

tack för svar!! :)

Sv: Basjkirtips????

Generellt kan man väl säga att basjkirhästen är en lättfödd häst. Men man måste se till individen, vissa behöver mer och vissa behöver mindre foder. Bottna med bra grovfoder, det klarar man sig ofta långt på. Kraftfoder behöver bara tillsättas om hästen behöver det där extra. Ta en analys på grovfodret, sedan finns det flera foderstatsberäknare på internet där du kan få vägledning, men det viktigaste är att titta och känna på sin häst.

Sök på fång här på bukefalos, där hittar du flera trådar med tips från personer med fånghästar.

Samma sak med skoning, man måste se till individen samt på vilket underlag den rids. Rådfråga din hovslagare.

Vad basjkiren är för typ av häst överlåter jag till någon annan.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: Freazer
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Mint
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18