BÄSTA antivirusprogrammet.

Sv: BÄSTA antivirusprogrammet.

Jag kan hålla med dig i resonemanget, men min kollega har jobbat ganska ingående med detta på senaste åren (har bakgrund som bred IT-tekniker under många år.). Jag vet han har labbat i IT-labb med virus och kört utvärderingar av olika program. Gör regelbundna kontroller över vad som finns i omlopp och hur miljön ft ser ut. Gått utbildning inom detta osv. Som person allmänt duktig inom IT, lågmäld och öppen. Plus att han är IT-intresserad även privat. Så jag har ingen anledning att i nuläget misstro honom på denna punkt.

fast när jag funderar stämmer det där ganska dåligt, jag hittade 50 000+ virus när jag råkade ha virusprogramet igång när jag förde över en zipfil med lika många virus i.. Så det virus programmet tog i vart fall allt, gammalt som nytt i "realtime protection".

Det lät ju helt OK. Vilket program var det?

Kör AVG, om den är bra vet jag inte men jag har inga virus i alla fall.

Hmm.. det var ett tag sen, men satan vad det pepp i pc speakern :p. Tror nästan det var någon version av McAffe (stavning?) jag hade på den tiden.

Edit: Jag satt i vart fall på Win98 och en 500Mhz:are med 64MB SD-RAM så det var ett tag sen :p

Jag har F-secure Internet Security. :p

Den rekommenderas.

Nod32 är bra, kör på det om du hittar det.

Så länge du har en hyfsad dator som orkar vad som krävs för Norton så är det helt okej.
Det är absolut inget fel på Norton Antivirus, varken 2005 eller 2006.

Spyware och 'virus' är två helt skilda saker, och upptäcks med helt skilda program.

Nu vill jag rätta 2 fel.

Att en dator "orkar" med Norton så betyder inte det att produkten varken är fel fri eller ovanligt systemkrävande. Den där kraften Norton suger mer än många andra produkter har jag hellre till att göra andra saker snabbare.

De flesta antivirus program som finns ute på marknanden har även ett visst skydd mot spyware, även om visst extra skydd är en fördel. I övrigt finns det spyware och virus som är väldigt lika i koden.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 645
Senast: Görel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 994
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 067
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 791
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka