BÄSTA antivirusprogrammet.

Sv: BÄSTA antivirusprogrammet.

Graendal skrev:
Jag har Microsoft AntiSpyware. Det är jätteenkelt och funkar perfa, och stör inte hela tiden som t ex Panda gjorde när jag hade det.

Det är inget antivirus program utan är riktat mot spyware. Två skillda saker. Microsoft kommer dock släppa ett eget antivirus program också.

Förut hade jag gratisvarianterna AVG och Avast, men nu har jag bytt till Kaspersky som fungerar bättre, tycker jag (iofs kostar det ju en del också :angel: ).

Intressant, vad hade du för problem med Avast?

Jag tyckte mig märka att det inte hittade alla virus som sedan Kaspersky fixade. Sedan hade jag problem ibland med att Avast inte alltid kunde komma i kontakt med Internet i samband med uppdateringarna, vilket är rätt irriterande i sig.

Fast kaspersky hittar ibland virus lite för lätt, skriker på checksummor som stämmer överens med virus även om filen är helt ofarlig.

Men kaspersky har vunnit många rundor i tester så nåt måste det ju ha. Inte hunnit testa det själv bara.

Hej - det absolut BÄSTA antivirusprogram är PANDA Platinum! :bump: :bump: :bump:

Btw, tack vare avast så krashade min dator totalt för några veckor sen :smirk: Den varnade för nånting, jag fick bort det, det stod att allting var finfint igen- en timme senare krashade den. Den går att starta, ingenting mer *jippi*

Renkött skrev:
Fast med ett realtime protection ser jag liten anledning att göra kompletta sökningar. När man arbetar med filerna blir de ju genomsökta.

Edit: Och alla antivirusprogram jag vet tar tid på sig för en fullständig sökning, vore konstigt annars.

Fast gör de en "realtime" - söker den då verkligen efter alla virus etc? Vad jag har hört så är de bara de senaste, och får man nåt äldre så tas det bara vid en fullständig scanning. Skulle förbruka alldeles för mycket resurser annars.

Jag har gratisversionen av Avast, tycker det fungerar jättebra. Jag kan varmt rekommendara det. :D

Det där får du fixa källor på innan jag tror på det för 5 öre.. Säkerheten vore körd i boten om man kunde lura av programen med gammal skadlig kod...

Jag hade också gratisverisionen av avast och ALDRIG att jag skulle rekomendera det till någon :mad: Min dator går tydligen inte att laga heller, så alla arbeten, alla foton, alla foto-jobb som jag gjort, ALLT är kauputt. Visst, lite ligger uppe på nätet, men bara överblicksbilder, inga orginal eller nånting :(

Uppgiften kommer i från en av mina kollegor som jobbar med Antivirus.

Men snälla lilla Ylva, avast förstår inte din dator, särskilt inte hårdvarumässigt..

Aja, det finns mycket folk som säger sig kunna mycket. Antivirus program kollar efter checksummor på virus och skadlig kod. Allt annat än ett "fulltime protection" vore ju helt menningslöst. Tänk hur mycket skada ett virus skulle kunna göra innan du gör en fullständig virus koll.

Den sa att jag fick bort det som krashade datorn och sen är det exakt det som krashade min dator. Och enligt något konstigt datum så var det samma fil som avast sa att den hade fått bort :(

Så nej, avast är inget jag tänker använda i framtiden, när jag nu nån gång om massor av år har råd att köpa en ny :mad:

Även om nu Avast skulle ta bort en fil så finns det inte en fil i hela världen som kan förstöra din dator..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
19 456
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 992
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 067
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 791
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka