Bästa eksemtäcket ?

Jag använder Boetts täcken till min eksemhäst som går på lösdrift.
Beställde just ett Rambo Sweet-Itch Hoody som jag hoppas kunna växla med.

Problemet med min häst är att hon tar sig ur allt jag sätter på henne. Boett har ändå varit bäst när det gäller att hålla tillbaka eksemutbrotten.
 
Boett är så jättedyrt....provat Hansbo?
Satt jättedåligt på min. Glappade på flera ställen så jag fick sy om det. Öronen på huvan var för små så den gick inte använda alls. Hansbo-täcket ligger i princip oanvänt på hyllan och hästen har sina boett-täcken på sig.
 
Nisch sitter bra på båda mina. New forest och fjordkorsning.
Hööks köpte jag på rean förra året, båda täckena har gått i bitar efter halva säsongen.
Gekås har eksemtäcken med hyfsad passform, håller helt okej för det priset.
 
På min förra ponny(är några år sen nu) fungerade eksemtäcket från hööks jättebra! Bra passform, storlek och kvalité. Vet dock inte om dom ändrat något på dom nu.
 
Hört om Snuggy hoods? Eller Horseware Rambo sweetish hoodie?

Rambo Sweet Itch Hoody använde jag på min förra häst och vi tyckte det fungerade bra. Lite lösare passform än de mer klassiska exemtäckena (köpte ett sånt och hon strimlade det på 2 dagar).
 
Gillar inte eksemtäcken i Boett-modell, på min kantiga häst har det ofta gett skav på udda ställen och så gräsligt jobbiga att klä av/på dem!

Har testat flera andra varianter med normalknäppning, t ex Mark Todds (överlever max 1 säsong) Shires (överlever max 1 säsong) men av dessa är Horseware sweetitch hoody klart bäst - både passform och hållbarhet - startar upp säsong två och det ser ut att vara i nyskick!

Min häst går med täcke dygnet runt hela knottsäsongen.
 
Jag tycker att Nisch eksemtäcken är väldigt bra och prisvärda, mjukt fint tyg som torkar fort när det regnar och håller ända väldigt bra. Min häst hade sitt hela förra sommaren utan att det gick sönder, också det täcket som sitter mest stilla utan att vrida sig på henne.

Har provar många olika mdeller av eksemtäcken och tycker att Hööks och det finns på Ullared funkar ok med, Boett sitter bra och är hållbara men blir väldigt varma med det tjockare tyget.
 
Snuggy hoods är de bästa av de flertalet olika jag provade på min förra häst som var känslig. Hållbara och bra täckande passform.
 
Boett är bland de bästa, därav priset. Vill man ha ett billigare alternativ skulle jag rekommendera BR, deras eksemtäcken kom till förra säsongen, tyvärr då väldigt begränsat, men fick möjligheten att prova ett gäng i alla fall och de satt bra på hästarna de testades på (har elastiska partier för bättre passform), var trevliga i tyget och höll bra.
 

Liknande trådar

Utrustning Vilken är den bästa tvättpåsen? Jag tvättar mycket eksemtäcken och är trött på att maskinen blir full med päls. Köpte en påse på...
Svar
11
· Visningar
635
Senast: sthu
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hej alla! Jag har fått en mattespad av grannen, som jag tänkte tvätta innan användning. Men det är helt omöjligt att få upp dragkedjan...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: Valle
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
782
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp