Bästa färgen på ridbyxor?

Martina_m

Trådstartare
Vilken färg har ni på era ridbyxor?
Och vilken färg tycker ni är bäst att ha på ridbyxor, både i "smutsperspektiv" och för att vara snygg/matcha utrustningen.

Lägg väldigt gärna i bilder :)

Alla grå, slamm och bruna färger är snygga och framförallt smutståliga!!

Sämsta färger ur smutperspektiv är marinblå och vit/cream tycker jag. Marinblå blir dammiga så fort!

vitt är ju värdelöst, svart likaså, ur smutssynvinkel. Svart är väl annars lättast att matcha till allt.

mina favoriter ur smutssynvinkel är ett par grårutiga jag har, mönster döljer effektivt damm/smutsfläckar. de är dock lite svårmatchade.

Jag har ett par brunrutiga och de ser alltid så fina och rena ut! :D Rekommenderar dock inte äppelgröna ridbyxor, även fast de var relativt "slemsäkra" ;)

Jag har 3 par jag använder mest, marinblå, svarta och ett par ljusbruna (med chokladbrun skoning). Ingen av dem är väl ultimata ur smutssynpunkt, men funkar bra att matcha till iaf.

Jag har även två par vinterridbyxor i softshell, marin och svarta. Men grejen med dem är ju att man bara kan ta en fuktig trasa så är de som nya!

Jag har 2 par marinblå ridbyxor. Är kanske inte det bästa ur smuts perspektivet men tycker den färgen är snyggast ;)

Jag har ett par svarta, ett par beiga och ett par militärgröna (och vita till tävling) :)

De svarta kan jag inte använda under fällningssäsong (vit häst) och de blir överlag dammiga snabbt, men det går rätt enkelt att borsta av och matchar till allt. De andra två är gjort i ett annat material så att hår och 'stor smuts' inte fastnar lika lätt. Problemet jag har med de beiga är att jag inte kan sitta och smörja med dem för att de blir smutsiga :down:. De militärgröna är absolut favoriterna :bump:, smutsen syns knappt (eller ja kanske sen vid fällning men det problemet tar jag itu med då :p) och de är grymt snygga!

De vita är ju bara värdelösa :wtf:

Jag älskar jeans ridbyxor. Jag köpte ett par underbara hos Börjes i Tingsryd.
Mörkblå/marinblå tycker jag är snyggt och köper bara ridkläder som matchar varandra. Jag har alltså ändats blåa, vita och svarta ridkläder. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 299
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 196
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V