Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ett sådant, och när det är riktigt varmt så blir han svettig runt bogarna med det på sig. Det blir han itne med de andra luftigare täckena på sig. Dessutom gnuggar de pälsen på höfterna på min. Men jag gillar det väldigt mycket ändå för det skyddar väldigt bra mot alla insekter. Jag varvar med andra täcken dock så han går inte med det jämt.Och ni som har Rambo Sweet Itch, upplever ni att det är varmt? Eller håller det hästen sval?
Jag har ett sådant, och när det är riktigt varmt så blir han svettig runt bogarna med det på sig. Det blir han itne med de andra luftigare täckena på sig. Dessutom gnuggar de pälsen på höfterna på min. Men jag gillar det väldigt mycket ändå för det skyddar väldigt bra mot alla insekter. Jag varvar med andra täcken dock så han går inte med det jämt.
Bra köp, även fast jag är osäker på om Vamoose gör så mycket nytta egentligen. Jag har haft Rambo Fly Buster senaste tre somrarna, och det har fungerat bra. Bromsar och liknande lyckas inte bita igenom och hon har aldrig varit svettig under täcket. Nu funderar jag dock på att prova Rambo protector. Det ska väl vara nästan samma som Fly Buster men utan Vamoose. Eftersom insekterna inte lyckas bita igenom borde det ju inte göra någon skillnad tycker jag.Hmm, ja det är ju det jag fasar för. Det är ju därför han får skav i bogen av det han har idag. Kanske ska slå till på ett Rambo Fly Buster eller Amigo Bug Buster. Men då till nästa fråga, är Vamoose så bra som det låter? Är det värt de extra hundralapparna?
Åhh, blir galen på mig och mitt velande...
Och ni som har Rambo Sweet Itch, upplever ni att det är varmt? Eller håller det hästen sval?
Bra köp, även fast jag är osäker på om Vamoose gör så mycket nytta egentligen. Jag har haft Rambo Fly Buster senaste tre somrarna, och det har fungerat bra. Bromsar och liknande lyckas inte bita igenom och hon har aldrig varit svettig under täcket. Nu funderar jag dock på att prova Rambo protector. Det ska väl vara nästan samma som Fly Buster men utan Vamoose. Eftersom insekterna inte lyckas bita igenom borde det ju inte göra någon skillnad tycker jag.
HorseGuards Zebratäcke har lååång hals åtminstone i den storlek min har. Den har även magplatta, även om jag inledningsvis var tveksam till designen (bildgoogla hittar du nog), Buzz Offs magplattelösning känns lite bättre. Men det verkar funka fint än - får väl se när bromsen kommer..
Hur funkar täcket nu när bromsen invaderat?
Eller ni har inte fått de än?
Jag lyckades ju vinna presentkort på 2000kr och såg att butiken hade just det täcket du skriver om, så funderar ju på att köpa ett. =)
Ang, vamoose så köpte jag förra året ett (annat) anti-moskit preparat som man har till överdragskläder och tält i (t.ex) Afrika för att hålla mygg mm borta. Impregnerade täcket med det och det hade verkligen effekt. Regniga dagar/nätter försökte jag dock byta till annat täcke för att inte laka ur det ur tyget och helst inte "impregnera" hästen istället.