Bästa Föl-/fosterförsäkringen?

Lite kul svar för det var inte mitt ombud, har aldrig fått något ombud utan det var handläggaren på Folksams kontor bägge gångerna. Vet dock inte om det var samma handläggare bägge gångerna, var ju ett år emellan.
Men det stärker ju mitt beslut att byta bolag när deras egen personal inte har koll på vad som gäller och att blir en själv som kommer iklämm.
Ja, det verkar ju onekligen konstigt!
Blev uppringd av Agria idag lite lustigt nog och dom undrade om jag hade försäkrat min fölunge ännu.
Hade jag fortsatt med agria så hade jag fått 120' i vet vård utan någon reservation eftersom han hade det i foster och fölförsäkringen. Men bara 3000 i liv.
Ångrar att jag inte tänkte längre men när jag försäkrade fölet så var han fin i benen och jag tänkte inte att det skulle bli så här illa bara några veckor senare....😒
 
Är det någon som vet, folksams väntaföl, ingår det veterinärvård under de 30 första dagarna ungefär som i Agrias?
Jag kanske bara är trög men det står inget om det?


Gillar ju att om man fortsätter i agrias försäkring fortsätter man utan karens till a1 safe (som jag förstått?).
Meen agria ÄR nära dubbla priset sen när fölet är fött och får en ’vanlig’ försäkring.

Funderar på agria som foster och Folksam som född. Men inser ju vad dumt det kan bli om man får problem som jag läst några här haft med sina föl.
Alt vänta med att byta in i det längsta om allt verkar gå väl😇

Input?
 
Är det någon som vet, folksams väntaföl, ingår det veterinärvård under de 30 första dagarna ungefär som i Agrias?
Jag kanske bara är trög men det står inget om det?


Gillar ju att om man fortsätter i agrias försäkring fortsätter man utan karens till a1 safe (som jag förstått?).
Meen agria ÄR nära dubbla priset sen när fölet är fött och får en ’vanlig’ försäkring.

Funderar på agria som foster och Folksam som född. Men inser ju vad dumt det kan bli om man får problem som jag läst några här haft med sina föl.
Alt vänta med att byta in i det längsta om allt verkar gå väl😇

Input?
Svarar mej själv ifall någon annan undrar.

Fick tag i en tillslut och Folksam har bara livdelen så att säga.
När fölet är fött och ev kräver veterinärvård går den på mammans försäkring. (Iaf om mamman har Folksam). Måste vara två dygn gammal för att kunna teckna en egen.

Det här är kanske sånt alla redan vet utom jag dock 😆
 
Svarar mej själv ifall någon annan undrar.

Fick tag i en tillslut och Folksam har bara livdelen så att säga.
När fölet är fött och ev kräver veterinärvård går den på mammans försäkring. (Iaf om mamman har Folksam). Måste vara två dygn gammal för att kunna teckna en egen.

Det här är kanske sånt alla redan vet utom jag dock 😆

Det är bara Agria och Sveland som har så att fölungens foster/föl försäkring också blir en egen veterinärvård när den är född och man inte har tecknat egen försäkring.

Folksams försäkring skulle jag inte rekommendera- de ska ha egen vetvård direkt
 
Det är bara Agria och Sveland som har så att fölungens foster/föl försäkring också blir en egen veterinärvård när den är född och man inte har tecknat egen försäkring.

Folksams försäkring skulle jag inte rekommendera- de ska ha egen vetvård direkt
Tack för svar!
Jag känner ju att det känns väldigt risky att låta fölet gå på stoets försäkring..
 
Hur är det med Dina Försäkringar i dessa sammanhang, någon som har erfarenhet av dem?
Har hört att de ligger bra till prismässigt, men har dålig koll på omfattningen.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Karro-Lina
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 647
Senast: Skjøldur
·
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp