Bästa fyndet?

Sv: Bästa fyndet?

Rent sponant kommer jag att tänka på Hubertus Classic kandaret jag fyndade för 150 kr. Ordinarie pris: 1795:-

Inte var det något fel på det heller!

Min häst... :D
Inser när jag läser i annonser nu att jag fick henne till ett riktigt bra pris..
Fast det var ju å andra sidan ingen utrustning..
Köpte ett riktigt snyggt flugtäcke med helhals och stor magplatta igår.
Märke Catago (tror ja det heter).
Kostade 450:-, i den lokala hästaffären.
Tyckte väl att det var hyfsat bra.
Kan inte komma på något annat just nu.

sprenger stigbyglar, 500kronor,
treadstone träns 50kr
Prestige sadel 1000kr

;)

Mitt bästa fynd är helt klart min häst... :love:
Fick köpa honom för inga pengar alls och jag kommer aldrig ha en bättre häst för mig...

Även min shettis måste jag ju faktiskt säga var ett fynd. Han är född 2001, utbildad LB hoppning och inkörd och honom fick jag köpa för 8000 kr inklusive ALL utrustning...

Sen fyndade jag en Rockard till honom för 1500 kr...

Senast ändrad:

Prestige höga läderskydd för 50:-
GPA hjälm för 1500:-
Mylerbett för 200:-

Min gamla westernsadel som jag köpte 1994 för 4900:- då den var ca två år gammal. Använde den i 16 år och sålde den för 2700:- i våras.

Jag köpte ett ylletäcke på Gekås för 149:- för några år sedan. Med maggjordar, bensnören etc. Var riktigt nöjd över mitt köp. Men nöjdare blev jag när jag någon vecka senare hittade precis samma täcke på en ridsportsaffär i stan för 799:-.

Morris & Nolan flatback Gold collection för 11 000, ordinarie pris var ca 18 000 tror jag :P Butiken skulle sluta med sadlar och sålde ut alla, jag knep den sista i rätt storlek :D

Bortsett från mina hästar :love: så var det nog igår:

Coop Forum där jag bor säljer ut alla hästsaker till 50%
Jag var på vippen att köpa två eksemtäcken i fredags för 799.-/styck men tänkte att jag skulle vänta lite och igår fick jag två stycken för 899.- :bump:

I vintras lagrade jag på mig flugmedel som såldes för halva priset, det är jag glad för nu :)

En komplett manskapssadel i NYSKICK och med antika originalstigbyglar av husarmodell. Pris ca 600:-.

Sedan bytte jag sadeln mot en som min granne hade som hade storlek 2 som passar mina nordisar bättre i ryggen men behöll stigbyglar och stigläderna.

Bara stigbyglarna är troligen värda mera än vad jag gav för sadeln. Just den modellen är extremsvår att få fatt på.

Ett stübbenträns för 250 kr, ursprungligt pris i alla fall en 1300 om inte mer. :laugh:

Min welsh hingst, klart fyndpris, har iofs kommit över de andra pållarna billigt, welsh mountain hingsten FICK jag så...

Rödbrunt "Knights"-träns inkl flätade tyglar för 99:- (på gbg horse show) Ord 699:-

Mina Petrie ridstövlar :D Hampshire tror jag det är... Köpte de av en tjej begagnat när hon endast hade gått med de en gång, och jag fick de för 1000 kr :love:

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 376
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025