Bästa fyndet?

Sv: Bästa fyndet?

*kl*

Hittade en annons på nätet om att någon i stan ville bli av med alla sina hästprylar för 500:-
Fixade så allt överlämnades till sambon på hans jobb...
HELA bilen var proppfull när han kom hem !

3 longergjordar
1 par långa lädertömmar från Tärnsjö
1 ny oanvänd säkerhetsväst
1 nytt Stübbenträns
2 nya JH vintertäcken
+
mängder med omärkta träns i bra brukskvalite, massor med schabrak och vojlockar, flera täcken ej märkes, 7-8 par benskydd både i läder och Eskadron-liknande, sadelgjordar i olika längder och material, grimmor och grimskaft både nya och begagnade, ridspön, ridvantar m.m m.m.

Nä vi i stallet tagit det vi behövde satte jag ut annons och sålde ungefär hälften av dom prylarna för nästan 1 000:- tillsammans.
Resten skänkte vi till en ridskola i stan...

Av Stübbentränset satte jag ihop med en lös kandarrem, också den från Stübben, som jag redan hade och vips så hade jag ett svart Stübbenkandar för "inga" pengar alls i stället för att ha betalat mellan 3-5 000:-

+ att vi gjorde en massa andra glada med fina hästprylar till bra pris.............. :D

hehe hade de glömt en nolla på prislappen eller? ;)

Fyndade ett sprillans nytt amigo regntäcke i butik idag för 270 kr.

Har också fått tag på orginalpannbandet som hör till mitt dyón träns idag (hade inte ett helt komplett träns innan då pannbandet var utbytt när jag köpte tränset). Men idag hittade jag pannbandet för 50 spänn så den totala prislappen på hela tränset blev 100 kr (vilket jag inte klagar över :D)

Jag är grym på att fynda :)!

Några av mina bästa:
*Fin begagnad Equipe Grand prix sadel 9000:- (nypr. 24 600 :-)
*Splitternytt stübbenträns 450 :- (ca 1500:-)
*Beg. Equipe stigläder och Equipe stigbyglar 125:- (ca 3000:- ihop)
*Ulltäcke, tjockt fint för 199:- (runt 1000 lappen)
*Dyon nosgrimma 20:- (ett par hundra kanske?)
*Och såklart alla mina schabrak från Z-täcket (har kanske 7 st) som jag betalt 60:- st för (ca 300:-)

:bump:

Ett helt nytt Niksi vintertäcke med löstagbar hals för 700 kronor. Ordinarie pris 1695.

Nene, det stod 3500 på prislappen men ganska otydligt så både mor och kassör trodde att det stod 350:-. Hon hade ingen koll på märken och visste inte riktigt vad hon köpte, bara glad att hon äntligen hittat ett mjukt träns! Inte en chans att hon skulle betala 3500:- för ett träns då så jag blev ganska förvånad när hon kom hem med det då jag visste att det var ett L&P och vad det kostade. BLev en ganska rolig historia av det hela.

När jag fick min bomlösa sadel behövde jag en sadelgjord på 30 cm.
Hittade en på en marknad för begagnade hästsaker för 30:- och den var en sådan som hade gelepad.
SÅÅ glad jag blev! :bump:

Mitt bästa fynd är min nuvarade westernsadel.

Begagnatpris i sverige Billy Cook reining är ca 12000:-

Fick den för 6100:- inkl frakt från Tyskland + en aluminium sadelvagn :love:
Underbart skön och passar hästen.

Bästa fyndet på länge gjorde jag i går - fredagen den 13:e och allt...
Ett par riktigt fina akademiska stigbyglar i nyskick för 50 kr - ordinarie pris 799:-
Som jag har dreglat efter dem i en dansk ridsportaffär på nätet, men lagt band på mig för att inte slösa pengar på ögonfröjd.

tidigare i sommar gjorde min medryttare ett riktigt kap på Falsterbo. 1 stalltäcke och ett regntäcke för det facila priset av 200 kr - för båda! Det var de sista i storleken (165). Ibland är det tur att man har en stor häst med udda storlek.

Om det är bästa fyndet jag någonsin gjort vet jag inte, men en Oster klippmaskin för häst fyndade jag för 900 kr, sprillans ny. Värd ca 3500 kr

Nu är ju inlägget jättegammalt, men det enda jag tänker på är stackaren som stod i kassan. :-(
Fy vad man måste må dåligt när man har sålt ett träns så billigt och diffat över 3000 spänn på en försäljning! :-(

För jag antar att ni inte ringde tillbaka och påpekade misstaget?

Jag köpte ett par begagnade tretornstövlar till min dotter för 800 kr. Efter ett halvår ca gick tryckknapparna sönder. Hade inget kvitto men gick till min lokala hästsprtaffär som skickade in stövlarna till tretorn. Efter ca 2 veckor fick vi tillbaka ett par sprillans nya stävlar. Det tycker jag var ett bra fynd

Oj, ja bra jobbat! :D

Ett icke hästrelaterat fynd (OT kanske?? Anyway...)jag och min mamma gjorde för ett par år sedan var en kaffemaskin som de reade ut på en elektronikkedja, bara det enda exeplaret, för att de saknade bruksanvisningen till den. Då jag och mamma haft en likadan fast äldre modell tänkte vi att "äh, den klarar vi oss utan". Fick maskinen för 1000:- (ord. ca 2000:-) gick ur affären och skulle lasta in i bilen, varpå vi fick ta ur maskinen ur emballaget för att den skulle få plats. Vad ramlar då ur kartongen om inte bruksanvisningen?

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 553
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 333
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
448
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka