Bästa gelpaden?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 616
Sv: Bästa gelpaden?

leta efter en som är "formsydd" och inte en som ligger helt platt om du skulle lägga den på ett bord så behöver du inte fixa någon "kanal"...
jag har en från mattes (?) och va jättegrinig i början att den såg ut så men insett nu att de é perfekt :)

Acavallo är märket. Säljs på bla henrikssons... Inte så tjock i gelen som "de vanliga". Tycker dock att det är väldigt opraktiskt med fårskinn... Blir smutsig och "söndertryckt" snabbt. Det ser så fruktansvärt fult ut då... (men behöver man fårskinn är det absolut OK) Skulle dock ALDRIG köpa en som inte är äkta fårskinn...
Fast iofs ska du ju antagligen inte använda den speciellt länge...
Jag själv hade en actionpad när jag byggde upp min häst efter skada. Har aldrig upplevt det hon skriver i början på ngn häst... Vet ändå flera som rider med denna, en del utan schabrak tom...

diny skrev:
Använder en gelpadd som är helt suverän och har den tom när jag rider med ridgjord. Det är en italiensk och den finns att köpa på www.tolt.nu. Hästarna blir inte alls så svettiga under som många andra och den sitter på plats. Har tom testat att ha den när jag rider helt barbacka och den har stannat på plats.

89677_32_2.jpg

Ah, det var den där jag sett på bild förut. Den tycker jag ser mycket fiffig ut...tack för länken!!!

~Ingrid

M_Q skrev:
leta efter en som är "formsydd" och inte en som ligger helt platt om du skulle lägga den på ett bord så behöver du inte fixa någon "kanal"...
jag har en från mattes (?) och va jättegrinig i början att den såg ut så men insett nu att de é perfekt :)

Ännu ett bra tips, den från Mattes ser fin ut för den har jag sett på bilder.

~Ingrid

Ingrid och Lukas skrev:
Ännu ett bra tips, den från Mattes ser fin ut för den har jag sett på bilder.

~Ingrid

Mattes padden! Den enda padden som min sadelmakare/sadelutprovare godkänner, då den fördelar trycket rätt, och inte gör sadeln trängre utan höjer den "där den ska". Har bred kanal, och följer sadelns form, blir aldrig knölig, ger otroligt bra bogfrihet. älskar den och är värd sitt pris!

gelpadd är värdelöst tycker jag. otymplig och lägger sig snett, plus trycker, då det enbart blir trängre med sadeln.

En Gelépad är jättebra till två saker:

Att sitta på i sadeln.
Att sitta på i ridhuset.

Ja kanske till och med på kontors stolen.

För övrigt har den ingen som helst mening och är det dummaste hästvärlden kunde komma på.

Rent Ekonomiskt har det dock varit det smartaste efetrsom så många gått på det, att köpa en.

Det är skönt att man har en känslig häst som bevisar vad man misstänkt innan någon större skada skett...

CarolaLind skrev:
En Gelépad är jättebra till två saker:

Att sitta på i sadeln.
Att sitta på i ridhuset.

Ja kanske till och med på kontors stolen.

För övrigt har den ingen som helst mening och är det dummaste hästvärlden kunde komma på.

Rent Ekonomiskt har det dock varit det smartaste efetrsom så många gått på det, att köpa en.

:rofl: :rofl:

sant sant.
nu får du hoppa över till den andra tråden om muskler och svara på frågan där snart. :angel:

men de e väl silokon i actonpadden lr e jag helt ute och snurar nu,för den padden känns iaf helt annolunda mot *gelpaddarna*

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
269
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 402
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka