Bästa grindhandtagen?

Bukefalos 30 år!

__sofia__

Trådstartare
Jag har tidigare köpt enkla billiga grindhandtag till mina häststaket (standard med eltrådar), men börjar bli trött på att dem vittrar sönder efter ett antal år ute i sol, regn och snö. Finns det några bra grindhandtag, som är i bra och felfritt skick även efter 10+ år? Är det allmänt UV-beständig plast jag letar efter? Extra UV-beständig? Något speciellt märke?

Det är ju väldigt få prylar av plast som håller efter 10+ år utomhus. Jag brukar köpa ett storpack då och då, och byter ut dem som är dåliga. Oftast är det ändå inte plasten som gör att de kasseras, utan att en häst, ko eller traktor fastnat och dragit sönder fjädern.
Med det sagt så har jag faktiskt ett handtag som satt här redan när vi köpte gården 2003. Det är liksom rejälare både i metalldelar och plast. Kolla där kobönder köper sina stängsel.

Det är ju väldigt få prylar av plast som håller efter 10+ år utomhus. Jag brukar köpa ett storpack då och då, och byter ut dem som är dåliga. Oftast är det ändå inte plasten som gör att de kasseras, utan att en häst, ko eller traktor fastnat och dragit sönder fjädern.
Med det sagt så har jag faktiskt ett handtag som satt här redan när vi köpte gården 2003. Det är liksom rejälare både i metalldelar och plast. Kolla där kobönder köper sina stängsel.
I mitt fall är det just plasten som blir dålig. Jag har några handtag nu som gissningsvis är max 8 år gamla, som behöver bytas just för att plasten är så spröd att den redan börjat tappa bitar. I något annat fall har något handtag börjat släppa igenom el, så att man fick en stöt när man tog i handtaget.

De hantag som fungerat och hållt bäst för oss är biltemas trots att vi även köpt flera rejälare/dyrare varianter 🤷‍♀️

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka