Bästa hundluckan?

Bukefalos 30 år!

__sofia__

Trådstartare
Jag har en hundlucka in i huset, så att hundarna själva kan gå ut och in som de vill.

När jag fixade hålet och luckan skaffade jag en Petsafe lucka (Staywell Original?) som är stängbar, av sådan modell som är på bilden här nedanför. Den gick dock sönder efter ca ett år, men jag råkade ha en till exakt likadan liggande som jag då satte in där (jag hade tänkt att ha en hundlucka i en annan vägg också, inte in till huset, men det har bara blivit ett hål utan lucka :p ). Men, den har också gått sönder nu (ca ett år senare), på samma sätt som den jag hade innan.

Så, nu letar jag efter en hundlucka som faktiskt håller - men som även ska vara lätt för hundarna att gå i, och inte släppa in allt för mycket kyla och vind. Någon som har något förslag?

1755952868156.webp

Jag har en lyalucka som jag tycker är bra, kan slå lite om det blåser mycket men tycker inte det blir mycket drag eller att den släpper in kyla (jag bor i Skåne bör tilläggas).
Men den låter, jag har den i groventrén och störs inte nämnvärt av det, men hade jag haft den närmre sovrummet så hade det varit mindre kul.

Vi har petsafe-luckor med tre lager med "dörrar", 2 i följsam plast och mittenlagret är isolerande, vilket ger skydd mot kallras och kyla/vindar. Väldigt nöjd med dessa.

Bifogade filer

• IMG_2151.webp
    IMG_2151.webp
    74,6 KB · Visningar: 42
Jag har en amerikansk som är som saloondörrar i glas. Den har jag haft sedan 2021. Märker inget drag eller kallas från den. Det enda är när det har varit riktig storm (typ sådan som får namn) som blåst direkt mot den att den öppnat sig. Men den är låsbar så det är inte så stort problem.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka