Bästa impregneringen?

Deimion

Trådstartare
Vad har ni för inpregnering när ni inpregnerar täcken? Är trött på sånt som inte funkar... :( Billigt är dte ju inte heller...

Skulle vara jättetacksam för svar :bow::bump:

Sv: Bästa impregneringen?

Hej!

Köp kapellimpregnering för båtar på biltema. Bättre kan man inte få!
Använder det till mina täcken, barnens overoller, jackor.

Mvh Susanne.

Jag har köpt Herdins impregnering till mina täcken. Det går åt en flaska till varje täcke och hittils har inget av täckena läckt.

Jag köpte kapellimpregnering på öb. Funkar mycket bättre än vanlig täckes impregnering tycker jag. Och det blir mycket billigare!

Är de till för "andastäcken" också, så att man inte får täcken som är för täta efter att ha impregnerat?
Vad heter impregneringen? ("kapellimpregnering" bara eller är det något klurigt namn? *sss*)

Är de till för "andastäcken" också, så att man inte får täcken som är för täta efter att ha impregnerat?
Vad heter impregneringen? ("kapellimpregnering" bara eller är det något klurigt namn? *sss*)

Precis vad jag undrar också. Vi har haft båt i alla tider och jag kan inte tänka mig att man vill att kapellen ska "andas". Ju tätare ju bättre liksom :crazy:

Verkar som de allra flesta köper båtimpregnering. Ingen som använder de som säljs som täckesinpregnering osv?

Senast ändrad:

Vad använder du då? Om man har täcken som andas så låter det lite riskabelt att ha på bådinpregnering, ju tätare ju bättre på båtar, men inte med täcken som andas. Eller? *fundersam*

Brukar använda Imprenex. Finns lite överallt och inte särskilt dyrt.

Händer något med plaggets andningsförmåga vid impregnering i tvättmaskin, vid blötläggning eller med spray?
Svar: När du utför någon form av fysisk aktivitet så blir kroppen varm och producerar ånga och svett. Om inte kläderna kan transportera bort fukten från kroppen, så stannar fukten kvar i kläderna och gör dig blöt och kall. Därför är det viktigt att dina kläder kan andas och transportera bort ångan. Imprenex Express och Imprenex Wash In Plus är framtaget för att kunna impregnera funktionsplagg och påverkar därmed inte membranets andningsfunktion.

Jag har inte nåt av de som nämns i citatet, jag har den vanligaste för grovtextil.

Imprenex är det som fungerar för mig. Har provat några andra sorter också, men de har inte visat så bra resultat så nu har jag alltid Imprenex i sprayflaska. Sprayar täcket när det är nytvättat och torrt och låter impregneringen torka i solen.

Hmm jag har använt en grå/silvrig sprayflaska. Kom i kontakt med den via min Sambos jobb, dom sålde skoterkläder bla.
Det är bästa impregngeringen jag nånsiin använt.
Inte särskilt dyr heller och man behöver itne impregnera om efter varje tvätt (jag tvättar allt så fort det blir lite smutsigt)

Liknande trådar

Utrustning Någon som testat RE:Claims produkter? Deras tvättmedel samt impregneringen. Ska man köra två program i maskinen, först tvättmedel och...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 762
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 332
Senast: Trott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 589
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Fågelobservationer