Bästa justerbara hjälmen?

caradan

Trådstartare
Måste köpa mig en ny hjälm eftersom den jag har dels inte sitter bra och dels för att jag ramlat av med den.
Kollar på alla hjälmar som har justerbar stl för jag tycker att det verkar bäst.
Vilken är bäst, mest prisvärd och bekvämast?
Sen framför allt så har jag stl 58 på hjälm och de flesta justerbara har ju brytpunkten på just 58, så den ena blir kanske för liten och den andra för stor.
Så fram med vad ni har för hjälmar och är ni nöjd med den?

Sv: Bästa justerbara hjälmen?

Jag har en L*micell transformer, brukar annars ha storlek 58 men har den som är 55-58 och skruvar åt den en del faktiskt! Jag tycker den är grymt skön och bra, tror den ligger på ca. 5-600 nu. Men jag har iofs inte provat de andra, men som sagt, grymt nöjd med min och två till i stallet har likadana och är också jättenöjda :)

Jag har Back On Tracks hjälm. Jag har problem åt andra hållet dvs jag har litet huvud. Och Back on Tracken sitter kanon på mig!

På BoT byter du ju ut kuddarna i den.

Just den har jag tittat på på nätet men inte testat live, dottern har en i s som hon tycker jätte mkt om.
Skall nog ta och testa den på riktigt och se, just med stl blir ju lite svårt men jga mätte nu mitt huvud och jag är närmare 57 än 58 så M borde ju vara bra.

Är det BoT hjälmen som h**ks oxå har?
Är det bara stl justering med kuddar och inte med skruv på den?

Jag har också en Lamicell - bästa hjälmen jag någonsin haft :)

Jag köpte nyss en Lamicell Master. Har tyvärr inte provridit i den än men den är lätt den bekvämaste hjälmen jag provat. Sen betalar jag hellre 1000kr för en Master än 800kr för en ful Transformer:D

Ok, jag skall åka i helgen och testa lite så får jag se vilken stl det blir men M verkar ju klart bäst.

Jag tycker att transformern är helt ok men mastern är ju snyggare. Jag får titta på dom live i helgen :-)

Ingen som har en Casco-hjälm?? Jag är jävligt sugen på en sån, och som jag fattar det ska dom ha nått sorts system för att man själv ska reglera storleken :)

Jag har en topguard, är riktigt nöjd med den. Superskön, lätt, ställbar och inte för varm på sommaren och inte för kall på vintern heller :)

Jag har inte provat så många men har själv en Troxel Sierra som jag är nöjd med; enkel att justera storleken på, väger inte mycket alls, väl ventilerad och luktar aldrig. Googla så hittar du återförsäljare.

Lägger ett gott ord för BoTs hjälm.
Är grymt nöjd med den. Sitter skönt och justeras lätt i storleken.
Dessutom snygg

Kan ni inte försklara för en som inte förstår varför man ska ha en hjäm som går att justera i storleken?
Jag har storlek 57 eller 58 ibland, jag provar ut en hjälm som sitter bra, mitt huvud ändrar sig ju inte, så varför ska den gå att justera?
Kan förstå att det är bra till barn som växer men till en vuxen som inte ändrar storlek?

KL.

Casco Mistrall är det absolut skönaste hjälmen jag har haft, men då har jag ju inte haft någon BoT i och för sig:)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 573
Senast: lilsan
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 654
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka