Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kokkaffe! Helst på fjället tillagat på spritkök.![]()
Zoegas Skånerost och brygger den med rågad mängd kaffe.Vilket kaffe tycker ni är bäst? Och hur tillreder man den bästa koppen kaffe?![]()
Ja precis, om det är svagt kaffe bara måste man ha mjölk i eftersom det är så surt och äckligt och bittert. Löfbergs Lila. Starkt kaffe är runt och aromatiskt och där behövs ingen mjölk.1. kaffet måste vara nybryggt. Termoskaffe får mig att grina illa.
2. får inte vara svagt. "vattstarkt" kallade en jobbarkompis det. Blä.
Arabiskt eller eritreanskt kaffe är väldigt gott. enda kaffet jag kan dricka utan mjölk.
Inte ens da Matteo?Men! Det slår mig att jag inte har något favoritkaffeställe på stan just nu! Jag gillar många fik, men jag har just nu inget som jag gillar särskilt just för kaffets skull. Det kan bli ett litet projekt för hösten att hitta ett sådant ställe.
Jag tycker inte att det kaffet är gott. Jag har fattat att jag borde tycka det, men nej.Inte ens da Matteo?![]()
![]()
Jag känner inte till att man borde det ena eller andra, men har uppfattat att fler än jag tycker mycket om deras olika blandningar. Kommer du fram till något som känns riktigt bra så hoppas jag få läsa det i den här tråden.Jag tycker inte att det kaffet är gott. Jag har fattat att jag borde tycka det, men nej.
1. kaffet måste vara nybryggt. Termoskaffe får mig att grina illa.
2. får inte vara svagt. "vattstarkt" kallade en jobbarkompis det. Blä.
Arabiskt eller eritreanskt kaffe är väldigt gott. enda kaffet jag kan dricka utan mjölk.
Har du testat lilla stället på en liten tvärgata till Östra Hamngatan, alldeles nära NK? Det ska vara exceptionellt bra enligt kaffekännare, själv kommer jag inte ihåg vad jag tyckte.Jag tycker inte att det kaffet är gott. Jag har fattat att jag borde tycka det, men nej.