Bästa ridskorna?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emalin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 4 344
E

emalin

Skall ut i ridskodjungeln och behöver era tips på de bästa, snyggast ridskorna, jods eller kängor spelar ingen roll, skriv gärna var ni köpt era, pris och om ni är nöjda!

Nu harvar jag runt i ett par kängor som sett bättre dagar!

Tips hitåt tack:bump:

Sv: Bästa ridskorna?

Bäst är nog RM Williams Turnout Boot (jodhpurkänga) 2500:-. Suveränt hantverk och grymt snygg.
Prisvärdast är Blundstone 500 som jag köpte för 650:- på Scandinavium i våras (också jodhpur).

Båda är lika sköna på, men RM Williams har mycket styvare sula så om man ska gå omkring mycket en hel dag är Blundstone bekvämare.

Jag rekommenderar också MH's Easy Rider Steel....helt suveränt bekväma

Eftersom jag är bekväm av mig rider jag i samma skor som jag gör allt annat i... (i stallet och skogen alltså). Har två par jodphurs med stålhätta som är supersköna båda två (ett par från jacson och ett par från MH) att både rida och promenera i. Funkar på både sommar och vinter! Dessutom behöver jag inte vara rädd för att bli trampad på av 1000kg:s bruden... som nog ser ut att snart vara uppe i dubbel vikt eftersom gräs är gooooootttttt:rofl:

Jag rekomenderar MH s Windsor eller Sterling med det nya systemet SCS3. De är helt out standing man kan ha dem en heldag utan att bli varesig trött eller svullen om fötterna.

// GW

Jag har ett par RM Williams som jag är nöjd med, de tål det mesta, om man sköter dem.

Är det inte de skorna som zoovillage säljer?

Jag har ett par jodhpurs skor hemma som jag köpte på Ekohallen. :rofl: Och det är dom bästa jag någonsin haft! de har hållt utmärkt, och är jätte sköna att rida i ! Har haft dom iallfall tre år nu. :p Jag gav väl en.. 250:- för dem elelr något. Dyrast är INTE alltid bäst. :p

MH´s nya system jodpurs är helt enkelt de bäst och mest prisvärda.
Du får 2 par för vad ett par Ariat kostar.
Dessutom finns matchande chaps + stigbygel.
Jag kan inte vara utan mina, (köpte flera par då de behöver vila mellan användningarna enl affären)

Många topp ryttare använder dem. De är hur bekväma som helst.

// Marve

Jag har ett par svart jodphurst med stålhätta från hööks, och kostade ca 500 kr. Och dom är helt suveräna. Har nu haft dom i snart ett år. Och dom är som bäst nu.

Hur kan ett par skor vara bra, om dom måste vila mellan andvändningarna ????

Ellinor * skrev:
Jag har ett par jodhpurs skor hemma som jag köpte på Ekohallen. :rofl: Och det är dom bästa jag någonsin haft! de har hållt utmärkt, och är jätte sköna att rida i ! Har haft dom iallfall tre år nu. :p Jag gav väl en.. 250:- för dem elelr något. Dyrast är INTE alltid bäst. :p
Undrar om det är samma som jag har? Jag ångrar att jag inte köpte 2 par. Min kompis köpte ett andra par så därför köpte jag mina.

Svalina skrev:
Jag har ett par svart jodphurst med stålhätta från hööks, och kostade ca 500 kr. Och dom är helt suveräna. Har nu haft dom i snart ett år. Och dom är som bäst nu.

Hur kan ett par skor vara bra, om dom måste vila mellan andvändningarna ????

Har samma sko som ovan och är mycket nöjd med den.

Ps. Att skon behöver vila mellan användningarna har inte att göra med om den är bra eller inte, alla skor/stövlar behöver få en chans att torka eftersom de blir fuktiga när man använder dem och som allting annat mår de bäst av att vara torra. Idealet är att ha två par skor o använda varannan dag, men det är inte alla som har råd med det.

svar till Korven: Det kan det nog vara! Visst är de underbara? :p

Hallå där
Alla läder skor behöver vila mellan användningaran, de måste torka upp enl skobranchen.
Oavsett om det är en lädersko för 500 eller 5000
Fotsvett är en stor orsak till att förkorta livs längden på ett par skor och stövlar. Normalt svettas man ca ½dl omdagen. (enl läkare)

//GW

Har Graninges nya jodphurs, supersköna!! Kan ha dom både på sommarn å vintern. Har chapsen som hör till, men ska köpa andra jodphurs, för de är ganska tjock sula som dom e inte så bra å rida i....men annars är dom bra, kan ha på mej dom i flera timmar :D

Ariat%20Devon%20Pro.gif

dom här är heltklart snyggast! :bump:
men sen får man ju betala därefter också :angel:

När mina MH Mountain Rider II tar slut så byter jag till samma modell. Gillar dem så skarpt att jag inte ens tittar på några andra. Är en känga, men jag har för smala fötter för att ha jodphurs-skor för det mesta.

Undantaget mina RM köpta där nere, men de har inte tagits ut i stallet än ;)

Svalina skrev:

Samma här. Är helfrälst i mina!!!:love:
Skönare skor har jag inte ägt.
Jag har haft mina i säkerligen 8 år o de håller fortfrande:D bara en lite söm på hälen som gått upp men efter så många års användande så tycker jag att de är "förlåtna".
Ska köpa ett par till på Falsterbo!!!:banana:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 324
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 285
Senast: ufot
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 667
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka