Bästa ridstövlarna?

Sv: Bästa ridstövlarna?

Ja, och instruktionen som medföljer är - efter användning, torka av stövlarna med fuktig trasa och putsa stöveln med skokräm/polish en gång i veckan. :idea:

Det är en väldig skillnad på behandling av läder som träns och sadel och läder som stövlar.

Står helt på din sidan så vi båda menar samma sak. ;)

Javisst men som frågan i tråden var så skulle frågeställaren använda sina när det är lerigt och blött och skokrämen gör fortfarande inte lädret vatten tåligt, om de ofta blir genomsura så kommer lädret i de fina stövlarna att börja spricka inifrån och ut.

Har läst tråden, och tyckte den där mike hadde bra tipps iaf:)

Jag utgår från att du inte rider, om du verkligen gör det så har du i alla fall inte ett par dyra dressyrstövlar för 5.000kr eller mer för det som skrivs i första inlägget i tråden du läknade handlar om träns osv. Glycerintvål bör man aldrig ha på ridstövlar.

Jag rider:love: men har och kommer inte heller att innom den närmaste framtiden att äga så dyra stövlar:/, fast har sneglat lite på MH:s stövlar, dom är inte såå dyra:)

Ja, precis som du säger är det. Jag orkar inte släpa på alltför mycket prylar till stallet. Vore ju en sak om man hade en egen häst + skåp för utrustning men nu är det ju inte så.

Var och provade ett par MH High Rider och de var klart bekväma men jag är lite skeptisk mot skinnet och dessutom är det ju det där med dragkedjan som sitter långt ner där bak.
Blir nog inte sådana.

Har också sneglat på Graninge - frågan är ju bara om man ska slå till på den nya modellen G104 eller ta den klassiska? G104 har ju dragkedja den med men är snyggare än G103...

ah, vilket dilemma....

Kanske blir så att jag kompletterar med ett par muckboots eller dyl. måste ändå köpa något som jag kan traska ute i skogen med när jag går med hundarna.

Jag ahr ett par MH Sportive High Rider och ar jattenojd. Kvaliten ar jattefin och dragkedjan har jag aldrig haft nagra problem med. Rekomenderar dom varmt!

Sportive High Rider har utgått ur sortimentet och kan vara svåra att få tag på nu!

Jag har flera olika stövlar och skor står i sadelkammaren och så byter jag.
När jag går ut i hagen och där det är blött och kletigt har jag ett par tretorn gröna gummistövlar. När jag mockar har jag graninge kängor och när jag rider cavallo stövel. detta är främst på vintern, på sommaren har jag oftast jodphurs skor.

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 394
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux... 2
Svar
27
· Visningar
5 540
Senast: MattiZ
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage... 2
Svar
22
· Visningar
5 082
Ekonomi & Juridik Okej, tar det från början. I mars i år var jag och min (då blivande) sambo och kikade på en gård här i Västernorrland, en liten gård... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
29 870
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka