Bästa stålhätteskorna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 831
N

Nin

Hej
vilka är de bästa skor för stall/ridbruk du haft med stålhättor?
Gärna tips på sådana som inte är allt för tighta/smala då jag har höga fotvalv/fötter och breda hälar vilket brukar sluta med att fötterna fastnar halvvägs :crazy: Finns det några överhuvudtaget om man inte har slimmade fötter i italiens modell.
Nin

Sv: Bästa stålhätteskorna

Jag provade ett par jättesnygga jodhpurs på EKO:-, en lite bredare och kraftigare modell med resår och stålhätta för 299 spänn!!! Tyvärr hade jag inte några pengar då men så fort jag få pengar så ska jag dit och köpa ett par! Helt klart BILLIGT!

Vad är det för dojor?
Är i stort behov av nya, men det är inte plånboken.

Den modell som används inom lantbruket tycker jag är överlägsen. Med dom är inte jättebra att rida i. Om man har smala stigbyglar kan dom nästan fastna.
Men dom är bekväma, finns vinterfodrade och dom är gjorda för att gå i många timmar utan att man ska få ont i fötterna.
Och det finns ju annat man kan byta till just när man rider.
Och dessa är garanterat inte smala osv. Pris: kanske 300-500 kr

Jag är nu inne på mitt 6:e par...

Häls Embla ;)

Senast ändrad:

Till mina ankfötter så har jag Blundstone stålhätte jodhpurs :banana: enda som sitterbra på mina fötter. Tyvärr så gillar inte plånboken inköpspriset men då jag är på mitt 5e år med dem nu så antar jag att det inte är så farligt med inköpspriset ändå :o

Jag har också ett par blundstone, är inne på mitt fjärde år nu. De är toppen! :)

Jag har ocså Blundstone .Är i särklass bäst .Som de andra säger dyra i inköp men håller otroligt länge .Också de ända som jag inte får skavsår av (av stålhättan alltså, den känns inte änns ) :love: :banana: :love: :banana:

Kommer inte ihåg vad det var för märke, kan det har varit ett par Jacson...

Jag har ett par Jacson, köpta för runt 300 kr. De sitter jättebra på mina jättebreda fötter, och de har redan räddat mig ordentligt en gång - största pållen i stallet hoppade på min fot. Utan stålhättorna hade foten i princip blivit avklippt på mitten, nu kom jag undan med krosskador precis där stålhättan slutade. Skon fick inte ens ett märke, båda ser fortfarande i princip nya ut efter snart ett års väldigt flitig användning.
Rekommenderas varmt, alltså. Säkerligen inte de bästa stålhätteskorna som finns, men en otroligt bra budgetprodukt. :bow:

Jag Älskar mina blundstone. Har aldrig haft på mig ett par skönare dojor någon gång!
De är lite dyrare, kostar väll ca 900:- skulle jag tro själv fick jag köpa mina billigare för ca 400:- genom skolan (går natrubruk-häst.) Men den dagen (den sorgen.. :p) när mina går sönder tänker jag lägga ut de pengar som krävs för att köpa ett par nya.
De är supersköna, håller bra mot väta om du sköter dem, har en bra passform då det är resår i sidorna på dem.. Finns i brunt och svart personligen tycker jag de bruna är snyggare!

Hade ett par uvex arbetsskor som jag hade kvar när jag fick nya på jobbet. Sköna att gå i och helt okej att rida i. Och gratis var dom ju :D . Grät blod när vovven tuggade i sig en del av dom i ett obevakat ögonblick :cry:

vill bara lägga mej i och ge dej tipset att tänka på kvaliteen.
var med om en som hade stålhätte skor och blev trampad av en häst, själva stålhättan vek sej in i foten på menniskan..
inte så värst mysigt..

Jag har ett par avlagda skyddsskor från jobbet. Sievi är märket och dessa skor är av goretex så de är vattentäta. Skorna är dyra som pockern (om man inte kan "hitta" dem gratis) men bra att både rida i och ha i stallet/lerhagen.
Jag kan dock inte ha dem när det är kallt för mina fötter försvinner lätt i kyla.
// Linda

jag har likadana fötter som du!
och jag har ett par Victor Brutes tror jag dom heter. mkt sköna o hållbara, haft dom i 6år nu och det är endast en liiiten söm i bakkant som släppt.. och jag är inte direkt rädd om mina grejer! Kostade runt 800:- när jag köpte dom för 6 år sen..

Senast ändrad:

Mina är skit bra kan till omed vara ute o gå en runda på 40 min med min häst Mustang heter dom

D2132.jpg

Du kan köpa dom HÄR tex

kostar 470 kr

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande... 2
Svar
36
· Visningar
3 042
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö Nu behöver jag lite tips. Min pålle är en sådan som drar runt höet i boxen och sen vägrar äta det :mad: Kommer det smuts i det så nej...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Utrustning Vad för skor/stövlar har använder ni med breda fötter och höga vrister? Har de senaste veckorna varit ute på jakt efter något jag kan...
Svar
4
· Visningar
1 880
Senast: Buck
·
Utrustning Har tillslut fått inse att jag inte kan ha några vettiga ridstövlar pga. Mina korta ben, om jag inte vill måttbeställa ett par för typ 5...
Svar
0
· Visningar
837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Smart watch
  • Handdukar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka