Bästa täckesköp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Starmartyr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 308
Sv: Bästa täckesköp?

mina horseware täcken :bow:
har ett supreme turnout, ett rhino wug +, två insulator (och ett till på väg), ett amigo rain. dom är helt underbara :love:
annars tycker jag shires är väldigt prisvärda :)

Natali skrev:
Ni som har Börjes Himalaya täcket - hur är den i sina storlekar?
Jag har inte det men har hört att de är rymliga i bogen och passar grövre hästar med bred bringa/bog :bow:

domino skrev:
Jag har inte det men har hört att de är rymliga i bogen och passar grövre hästar med bred bringa/bog :bow:

Då skal jag genast inhandla täcke från Börjes ;) :bow:

Ja :love: det är grymt bra! I år är det blått och jag vill ha ett till.

När det gäller utegångstäcken är Horseware täcken helt oslagbara, kostar mer men är BRA och SNYGGA :bump:

Ullis

Då tar jag mått på hästarna imorgon och så blir det 2 blåa Börjes Himalaya till valackerna och Plommon till mitt sto :) - köper nog in ett till mitt nya föl också (om han inte får en på köpet när jag hämtar hem honom).

popeye skrev:
Mitt täcke som jag har varit mest nöjd med, och haft mest användning av är det ofodrade regntäcket från Rambo, Horseware.
Jag har en valack som inge bangar på lite bus i hagen, vilket har resulterat i en mängd trasiga täcken. 6 st rök förra hösten :crazy:

Det är det täcket som hållt längst (5 år nu, de andra klarar ca 6 mån)
Det är det som torkar lättast och väger minst
Det sitter bäst
Fungerar året om, bara att lägga på ett innertäcke under.
kostar 1500-1700 beroende på butik
105191.jpg

Finns det i fler färger månne?

ett termomaster vintertäcke från hööks. 1300 i nypris men de va halva priset så vi gav bara 600. alltid torrt, har hållt i 2 år utan minsta reva, halsen är hög, de e jättebra :) fast numera använder jag aldrig täcke.. :angel:

Det är underligt.. eller ja, jag blir så förvirrad när en del talar so gott om TM och andra tycker det är bara skräp... :crazy:

Jag hade ett TM täcke till min ena häst och var mkt nöjd med den - men jag sålde den för att den var allt för trång i bogen till min vbl valack (han fick skav) och sålde den. Hade den inte varit så trång och tung som den var så hade jag skaffat in flera av dem.

Okej, ja, kvaliten kan säkert variera från täcke till täcke, det är väl inte omöjligt?

mitt shires vintertäcke gick sönder efter en dag :( inte mitt bästa mina bä'sta är ett termortäcke och ett vintertäcke från öh kommer inte ihåg namnet italian stallion tror jag?

jag äslkar mina TM regntäcken med tunn fodring underbara!

Hm, aldrig sett det märket i något sammanhang vad jag vet :S

Så du är 'för' TM då med andra ord? Har hört så många olika uppfattningar om det märket...

Jag tycker Finn-Tack-täckena är helt suveräna om du t ex har arab, lättare halvblod eller varmblod!

Enkla design-täcken som alltid sitter bra oavsett..
http://www.finntack.com/ruotsi/index.html

Men däremot passar de inte om hästen går ute mkt (tex lösdrift)..för de täcker inte lika mkt som en del andra täcken, tyvärr

Nu har jag en ardenner och undrar febrilt vilket sort täcke jag ska ha till honom. Han är som en mellan-nordsvensk ungefär. Ca 155 hög..
är ju svårt när hästen inte är lång men bred (som gubben sa :angel: )

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 203
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 599
Senast: Ragdoll
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 759
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka