Bästa transportskydden.

bubbel

Trådstartare
Vilka tycker ni är dom absolut bästa transportskydden? Vilka är bara skräp? Och vilka är prisvärda?? Bilder och motiveringar tack :)

Sv: Bästa transportskydden.

Är väldigt nöjd med min höga Buccas
o min höga Rambo från Horsewear, de passar riktigt stooora hästar ;)

Själv ska jag nog investera i ett par från Mark Todd.

marktoddbenskydd1.jpg

Andra som ska vara bra är de från Horseware, Bucas, Eskadron och Event har jag hört.

Jag köpte nya från Mark Todd i januari, blåa underbara...

Sen köpte jag ny transport (och nej, jag är fattig som en kyrkråtta :crazy: ) och när hästen och jag skulle till kliniken 15 mil bort så blev hon nog trött på dem för hon totalförstörde båda bakbensskydden.... Byebye, 1000 spänn...

Innan dess var de superbra. Och ärligt talat, hellre trasiga pissdyra skydd än trasig häst.

//E

Jag har också ett par Mark Todd men gråa o dom är jätte bra, lite stela i början men blir bättre..

Jag och flera jag känner tycker att de höga från Bucas är de bästa. Främst för att passformen är så bra, de sitter alltid som de ska!!:bow:

själv så har man ett svenskthalvlbod som har så smala ben att inga transport skydd siter kvar uppe på benet, så där blir det boots, padd och lindor :)

Jag har både Buccas och Mark Todd (dom som var på bild) och tycker båda är lika bra. Mark Todd skydden är nyare så dom är lite stelare, men Buccas har jag haft länge och dom har hållt!

mina hästar har bucas resp pessoa.
bucas är rätt tunna så dom är lätta att ta på, inte klumpiga o bra passform.
pessoa är tjockare o lite klumpigare men ger nog bättre skydd.
är jättenöjd med båda iallafall!
bucas kostade nog 800 ca o pessoa kanske 1000 (hehe mitt minne är kort!)

Är kära i mina Rhino transportskydd från Horseware!

travelbootsbig.jpg

Köpte ett par urläckra rutiga Mark Todd!! Älskar dom! har bara provat som än, så de verkar lite stela..men jag är helt övertygad om att de är jättebra! De är lagom tjocka, mjuka på insidan och ganska hårda på utsidan! PERFA!

Har ett par jag köpte från Börjes, svarta och höga. Har tyvärr ingen bild på dom men dom håller och är super:d Kostade bara 150 kr och har hållit måttet efter priset tycker jag:idea:

Har de vanliga höga, o kan inte uttala mej om skillnaden, mer än det som syns givetvis, eftersom jag aldrig haft den nya modellen ;) Men eftersom de gamla vanliga är så super, ser jag ingen anledning att ändra konceptet:D

*kl*
gillar mina mark todd bäst... slängde våra bucas då de blir "säckiga" och slappa efter ett tag och att ALLT skit såsom prån mm fasnar på insidan...

Jag har Bucas:
Original_Boots_Front.jpg

och Pessoa:
33903.jpg

Jag har Pessoa skydden som är tjockare och förstärkta nedtill på vintern när de åker med broddar och Bucas annars när det är lite varmare. Men det beror också på vilken häst jag åker med, den ena gillar de tjocka bättre än de andra. Bucas tror jag kostar ca 1000 kr och Pessoa ca 800 kr. Jag är nöjd med båda även om det är lite småhål lite här och där..

Dom Mark Todds är ju ganska mycket snyggare + billigare woho :idea:

hmm... pessoa var ju också fina...

Men å andra sidan än nog Todd-skydden tunnare än pessoa va?

Jag tror att Mark Todd och Pessoa i princip är identiska, bara färg + märke som skiljer...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 385
Senast: Silje
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa... 2
Svar
32
· Visningar
1 385
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
770
Senast: lytesout95
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka