Bästa VARMA vintertäckerna?

Vogue

Trådstartare
Min häst är väldigt frusen av sig och nu skulle jag vilja ha tips om riktigt varma täcken! Minst 300g och uppåt + hals, gärna fast! :laugh:

Mina krav är att de ska vara robusta utetäcken som står emot det mesta och andas bra, BRA passform med trevligt innefoder (helst inte fleece) och gärna snygga färger (gillar inte röda täcken med orange kanter tex!) ;)
Och hals är väldigt viktigt, gärna fast! :laugh:

+ att jag vill att det ska kunna sitta på hästen dygnet runt, använder inte gärna stalltäcken och skaltäcke! (har därför gärna många att byta med så fort det på hästen är det minsta blött!)

Har kollat en hel del på Horseware och Amigo, Rhino & Rambo, fastnade för några men vill ha fler tips!

Har annars Bucas som sitter som en smäck och är underbara :love: men har tröttnat en hel del på fodringen som bara samlar litervis med hår! :cool:

Senast ändrad:
Sv: Bästa VARMA vintertäckerna?

Shires StormCheeta 400gr med fast hals.

Rambo Plus 370gr har fast hals.

Tack, ska titta! :laugh:

Men det där plus, ska man inte ha innetäcke i det eller nått sånt?
Vill helst slippa liners osv, jag köper hellre många olika!

Jag köpte det förstnämnda igår! Vilket kanontäcke! Hästen verkade trivas med det också idag i kylan. Tummen upp för det täcket!

Nej, pluset står nog för att det är hals. Täcket är 370gr så du behöver ingen liner om du inte vill.

Jag har iofs liner i mitt Rhino och tycker att det är jättesmidigt.

Har varit sugen på det täcket jättelänge för det är så snyggt! Men har inte hittat någon användning för det än tyvärr. :( ;)

Ja ha ja, kanon! :laugh:

Nu är ett brunt beställt.. Hoppas att det blir snyggt på min fux! ;)

Senast ändrad:

Det är det tjockaste täcket jag någonsin ägt :). Men hästen min behöver det nu så det fick bli det täcket. Vad kostar de du sett i handeln? Jag undrar om inte jag kom undan ganska billigt ändå.

Min har ett Rambo Supreme 420g
Jättebra täcke!

79034_1327581478_186311717.jpg

Det har jag tittat på, himla snyggt! :d

Funderar på ett sånt också! :laugh:

Älskar mitt Shires StormSheeta combo 400g. :love: finns dessutom nu i bronsmetallic och lilametallic!!!! :eek::love: Hihi.. Det lila är heeelt underbart fint.

Helt enormt bra täcke! Hela 2000D (finns nog inget täcke med högre D) och det är rejält tjockt. Kan verkligen rekommenderas. Alla i stallet som innan haft Rambo för +3000kr har bytt till detta efter att jag köpt det för 1300kr ca då det är betydligt mer täcke för dem pengarna.

Har haft det 3 säsonger och ser oanvänt ut.

30349297.jpg

Härligt! :laugh:

Jag har nyss beställt ett, fick betala ca 1900kr men då var det ju frakt osv inräknat, men men, det går! ;):D

Jag tog ett brunt, fanns bara det och rött att välja på, rött i all ära på svarta/svartbruna hästar som din och skimmlar men inte på en fux! :crazy:;)

Jag har det bruna i samma täcke fast 100g på min fuxskäck och det är dösnyggt! Du kommer bli jättenöjd! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar... 2
Svar
24
· Visningar
1 718
Senast: Corax
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 980
Senast: Ace
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 815
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med... 2
Svar
29
· Visningar
2 899
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31