Bates Caprilli sadlarn.

M

mannis

Hur är de, vilken typ av häst passar de.
Hållbarhet ? :confused:
M vH Mannis
 
Dom är jätte sköna att rida i. Hade en hemma precis...låg kanon på min kompis fjording när jag provred den på henne. Men på min egen islandshäst låg den itne alls bra när hon började röra sig, tippade fram och rörde sig.

Och det hjälpte tyvärr inte att byta koppjärn. :(
Jag ville jätte gärna ha den.

Vet itne hur den ligger på andra dock.
 
Hej!

Har en Bates Caprilli flatback som jag haft i ett år nästan och jag är SUPERNÖJD :cool:
Det är väldigt bra kvalitet på lädret - min ser fortfarande ny ut, ett stort plus för de flyttbara "klossarna".
Den ligger på ett halvblod och jag har det näst bredaste koppjärnet i - hästen är ganska rejäl över ryggen.
Har musklat sig rejält sedan jag bytte till denna sadel och jag har fått byta koppjärn några ggr.
En kvalitetsadel till ett hyffsat bra pris tycker jag. :bow:
 
Vore intressant att få veta Mikes åsikt om denna sadel! :D
Antar att "cairsystemet" inte är så populärt bland sadelmakare?
 
Re: Bates Caprilli sadlarna.

Det hade varit roligt om han kunde svara. Jag har blivit mer och mer inne på att skaffa en med cair till mina isläningar. Sadelmakarna börjar kanske känna sig arbetslösa :D
Tack för era svar hoppas det kommer fler.
 

Liknande trådar

Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: sweep
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 174
Senast: Livi
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp