skorpannorpan
Trådstartare
Ni som har/haft en sån, varför har/har inte ni den kvar? Har läst lite gamla trådar här och var men det verkar inte vara så många..? Jag har aldrig tidigare varit i kontakt med sadlar med cair (eller flair för den delen) och är inte riktigt beredd att prova och se, fast jag vet att det är så man ska göra om man vill veta
. Enligt utprovare är det en bra sadel för hästen men... är det större risk att nåt kommer senare med cair än mer ull? Alltså att hästen får problem i ryggen? Är det en sadel som en dressyrryttare kan hoppa i med de där läskiga korta lädrena utan att liksom bara ploppa upp
JAg känner att jag behöver en bra, balanserad sadel och kan allvarligt säga att i hoppsadel kan jag inte avgöra det, tycker bara jag har korta läder, ni som vet, är det en balanserad sadel, sitter man fast (om man nu gör det i en hoppsadel
)? Är det en sadel som är bra? tittade på nypris på dem, är det den prisklassen den är värd (17 000)? Med läder, teknik och "hur den tar hand om hästen" och "hur den tar hand om mig som ryttare"?
Tacksam för svar
Tacksam för svar