Bukefalos 28 år!

Bates Evolution, Momentum, Caprilli??

pomelo

Trådstartare
Har ägt en Bates Caprilli CC cair förrut och funderar lite på en igen..
De blir ju rakare i bommen ju smalare koppjärn man sätter i, frågan är om det är någon skillnad på de olika modellerna, Evolution, Momentum och Caprilli CC? Är de lika raka respektive svängda med samma koppjärn i? Skulle också vilja se bilder på era Bates sadlar till häst.
 
Sv: Bates Evolution, Momentum, Caprilli??

Ska rätta mig själv lite: modellerna heter ju Elevation, Caprilli Momentum & Caprilli CC. På en del bilder ser det dessutom ut som att de är lite olika djupa i sätet?
 
Senast ändrad:
Sv: Bates Evolution, Momentum, Caprilli??

puttar lite.. Det är väl flera stycken här inne som har bates sadlar??
 
Sv: Bates Evolution, Momentum, Caprilli??

Har en Momentum som jag inte tyckte blev direkt svängd för att jag bytte till det vita (det vidaste). Möjligt att den inte är lika spikrak som när det blå sitter i, men... Njae. Någon tydlig skillnad upplever jag inte. Den är mao väldigt rak, den sadeln. De andra kan jag inte uttala mig om.

Om du använder sökfunktionen hittar du säkert bilderna på de som har Momentum och Elevation här inne. En del bilder förvisso inte på hästryggen, men några iaf.
 
Sv: Bates Evolution, Momentum, Caprilli??

Jag har en elevation och den är mer framskuren är caprilli (kika på bates hemsida så ser du). Momentum ska vara samma sadel som elevation, dock med sits och vulster i annat material.

Slänger in en bild på min elevation:

11708558.jpg
 
Sv: Bates Evolution, Momentum, Caprilli??

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor men här är en bild på min Bates Elevation

14274475.jpg
 
Sv: Bates Evolution, Momentum, Caprilli??

Har haft Bates Caprilli CC på prov och köpte senare en Bates Momentum. Caprilli CC hade mindre knästöd än momentum. elevation är samma sadel som momentum bara att det inte är mocka på elevation utan läder istället :)
 

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 465
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som...
2
Svar
27
· Visningar
3 753
Senast: caballus
·
Utrustning Ute i sadeldjungeln igen. Den här gången med en nyinköpt häst med nya förutsättningar. Han kan inte ha min andra hästs sadlar trots att...
Svar
12
· Visningar
1 789
Senast: Amaryllis
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 465
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp