Bates/wintec-läder

percival

Trådstartare
Jag är i akut behov av en ny/begagnad dressyrsadel till min nya häst. Hon är väldigt tunn och omusklad i dagsläget. Dessutom hög manke och gropig runt om.
Jag har varit inne på att skaffa en begagnad kvalitetssadel i "känt" märke, men jag vet ju att jag kommer att få byta så småningom eftersom tanken är att hon ska bredda(muskla sig). Men så tipsade en kompis mig om Wintec. Personligen gillar ja inte dom "rena" Wintec sadlarna i syntet men visst finns det dom i läder? Tror ni/nån här att detta märke/modell skulle kunna passa min häst? Tips någon?

Sv: Bates/wintec-läder

Beror på om bommen passar hästen. Alltså om hon behöver svängd eller rak bom.

Men om hon är så omusklad och gropig kanske det är bättre att jobba från marken till hon har fått bättre förutsättingar att bära ryttare?

Lovisaleonora_ skrev:
Beror på om bommen passar hästen. Alltså om hon behöver svängd eller rak bom.

Men om hon är så omusklad och gropig kanske det är bättre att jobba från marken till hon har fått bättre förutsättingar att bära ryttare?

Hon har en rak rygg...

Jag kanske var lite snabb där när jag skrev. Hon saknar muskler på ryggen delvis för att hon innan har blivit riden i fel sadel.
Jag fundera dock på att tömmköra henne ett par veckor men jag är inte så duktig på det själv tyvärr..

så här ser hon ut.. men här ser man tyvärr inte det tunna på ryggen och runt manken..

th_ginny.jpg

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 495
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Som så många andra är jag vilse i sadeldjungeln...! :crazy: Letar en ny dressyrsadel till min häst, då den jag haft ger baktryck samt...
Svar
14
· Visningar
1 430
Utrustning Hejsan alla! Då min häst har börjat muskla sig passar inte längre den nuvarande sadeln, en Stübben Siegfried 16,5" och bomvidd 30. Den...
Svar
7
· Visningar
1 638
Utrustning Jag har en begagnad, 4 år gammal bates caprilli som jag märkte att var lite ojämn i bossorna. Öppnade upp undertill (som enkelt går att...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka