batik mönster

Eve

Trådstartare
hur är det man gör?

minns att vi gjorde de på dagis,

använder man tyg färg, sätter gummiband på kläderna och sen är de bara att köra eller?

nån som har bild kanske på ett bra eller dåligt resultat? =)
 
Sv: batik mönster

Enklaste formen är den som du själv beskriver, knytbatik. Bind snöre i olika former, ringar odyl på tyget/plagget. Eller slå knut direkt på tyget om det är stort nog, typ gardin. Eller vecka ihop och knyt. Eller knöla ihop till en boll och knyt om.
Låt bar fantasin flöda. Färga sedan med vanlig tygfärg. Veckla ut och häng upp.

Sedan finns vaxbatik men det är en helt annan avancerad sak.
 
Sv: batik mönster

åh tack!

jo vax batik är väl om man vill göra andra mönster, så vaxar man där de ska var vitt liksom? (fasst äh, jag tar de andra alternativet)
 
Sv: batik mönster

Du har ju koll på vaxbatiken också:)
Så det är bara att köra. Leve 70-talet å batiktröjor åt alla:rofl:
 
Sv: batik mönster

ja, mamma pratade nått om att man kunde skriva saker och så, men det är överkurs för mig! =)
 
Sv: batik mönster

Vad använder man för vax?

Ska nog prova på och se vad jag kan lyckas med, batikade med klorin i tonåren men det blev väl mest så där...
 

Liknande trådar

Hemmet Jag hörde nyligen om en person som använde Vanish som tvättmedel och blev lite förvånad. Jag förställer mig att det inte gör renare...
Svar
15
· Visningar
1 446
Senast: tanten
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Zacci
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 383
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp