Tvätta enbart med Vanish?

Rie

Trådstartare
Jag hörde nyligen om en person som använde Vanish som tvättmedel och blev lite förvånad.
Jag förställer mig att det inte gör renare tvätt än vanligt tvättmedel på övriga tyget, förutom på fläcken.
Om det inte gör det gissar jag att V är dyrare än vanligt tvättmedel så då förstår jag inte nyttan.
Om ungefär amma pris eller billigare och samma resultat, då går det väl på ett ut vad man använder.
Svårt att avgöra hos användaren eftersom det är en person som ser dåligt och för det mesta har fläckiga kläder.....

Någon som har testat?
 
Vanish bleker (hela) tyget. Jag har en sån där rosa burk Vanish men den funkar inte på fläckar. Helt värdelös.
 
Märkligt för jag har rosa burk och har fått bort massor med fläckar inte märkt att det bleker heller..
Skumt. Har sett nån test på tv eller på nätet där de testade olika fläckborttagare och de sa (och visade) att Vanish bleker hela plagget.

Häller du bara i Vanish i tvättmedelsfacket eller gör du en röra och förbehandlar fläckarna?
 
Jag tvättar med vanligt tvättmedel plus vanish från rosa burk om jag har fått fläck.
Tar bort det mesta. Och aldrig sett att det förstört färgen. Har man spray ska man dock inte låta det ligga för länge.
På fettfläckar tar jag dock bensin.
 
Skumt. Har sett nån test på tv eller på nätet där de testade olika fläckborttagare och de sa (och visade) att Vanish bleker hela plagget.

Häller du bara i Vanish i tvättmedelsfacket eller gör du en röra och förbehandlar fläckarna?

Har aldrig varit med om att det bleker. Har det varit ordentliga fläckar har jag gjort röra och kletat på. Annars har jag slängt in en skopa direkt i maskinen när jag tvättat skitiga ridkläder.
 
Har aldrig varit med om att det bleker. Har det varit ordentliga fläckar har jag gjort röra och kletat på. Annars har jag slängt in en skopa direkt i maskinen när jag tvättat skitiga ridkläder.
Det bleker ju inte så man ser det utan nåt att jämföra med. I testet hade de tvättat likadana plagg i samma färg i Vanish och utan/med annat medel och det som tvättats i Vanish blektes, den andra inte.
 
Men det bleks ju inte om man bara använder det på en del.
Den delen man använder det på bleks. Men eftersom det är en fläck där så är det fläcken som bleks.
Kom på nu att jag använt Vanish på fläckiga grytlappar, jag handtvättade, de blektes mycket tydligt.
 
Den delen man använder det på bleks. Men eftersom det är en fläck där så är det fläcken som bleks.
Kom på nu att jag använt Vanish på fläckiga grytlappar, jag handtvättade, de blektes mycket tydligt.
Beror väl på material och färg också, hur det reagerar? Står väl på förpackningen att man ska testa på ett litet, ”osynligt” område först för att se så det inte missfärgas?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 488
Senast: Paddington
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 731
Senast: Jeps
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 292
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp