Batteridrivet elaggregat?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jessicaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 196
J

jessicaaa

Hur stor hage kan man använda ett sådant till? Används såna överhuvudtaget till tex beten, eller är de bara till för typ rasthagar?

Sv: Batteridrivet elaggregat?

Det går bra med batteridrivna aggregat! Vi använder det till ett bete på ca 5 ha och det fungerar bra. Det gäller ju att ha två bilbatterier och ladda ofta. Se även till så att det inte växer gräs och buskar emot tråden för annars fungerar det sämre!

Precis som med vanliga nätdrivna elaggregat så finns det olika starka batteriaggregat. Finns de som är mest lämpade för mindre stängsel och de som är lämpade för väldigt långa stängsel.

Jag ska köpa ett batteridrivet aggregat nästa år till vårat sommarbete som man inte kan dra ström till.

Det är bra att ha två batterier så man kan skifta när det ena behöver laddas och att man har koll på batteriet så att man laddar det när det börjar bli dåligt. Bra att skaffa ett aggregat som visar med lampor hur mycket ström det är kvar i batteriet så är det lätt att se när man behöver ladda.

På tal om att ladda batteri. Är det någon som kan tala om för mig hur lång tid det tar att ladda upp ett bilbatteri? Rör det sig om några timmar bara, eller behöver man ha det på laddning en hel natt, t. ex.?

Ett riktigt tomt batteri behöver ett dygn på sig för att bli laddat, men det beror även på vad man har för ngn laddare.

Det skadar inte att man sätter det tomma batteriet på långsam laddning när man bytar. Jag har för mig att det är lite skonsammare för batteriet.

Liknande trådar

Anläggning Nån som vet om elaggregat kan gå sönder om det är felkopplat? Mitt förra gick sönder förra våren och jag köpte nytt som nu också gått...
Svar
16
· Visningar
815
Senast: warg
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 592
Tjatter Hjälp mig buke! Ni vet sån där gummisprut-grej som man får med tex när man köper öronrengöring? Vad heter den? Jag har en blå hemma men...
Svar
16
· Visningar
579
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V