Battleburn xx

Sv: Battleburn xx

Han blev far till stoet Ballywater som i sin tur är mormor (genom Ballymena Park) till bl.a. Irco Mena 763 och stoet Marcoville.

Tack!
Vet du om det finns bilder/filmer på honom? Vet du ngn mer info än stammen? Hur gick avel till då han levde?

Tyvärr inte.:( Det bara ringde en klocka i bakhuvudet när jag läste Battleburn, så jag var tvungen att kolla runt lite i vilken härstamning jag sett honom.

Min syster i England har handlat med hopphästar sen 70-talet, och alla hästar efter Battleburn XX eller NordlysXX var alltid mkt bra hopphästar och många såldes för höga priser. Tyv ärr var detta innan irländarna började registrera sina hästar med härstammning så det fanns säkert massor med ston med okänd stam som senare använts i hopphästavel på Irland och i andra länder.

En fråga till, är det för gammalt att försöka få in Battleburn xx idag? Alltså aveln har ju gått framåt, är han för gammaldags? Finns det hingstar idag som har Battleburn långt fram i stamtavlorna? Irco Mena har ju honom i 3e led...
(mitt sto har honom i 3e led också).

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: corzette
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 414
Senast: Murray
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Blyger
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 772
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31