Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Man kan säkert impregnera bävernylon så att det blir vattentätt, och det gjorde man ju alltid med täckena "förr", innan tygerna var riktigt vattentätt vävda.
Ripstop betyder väl bara att tyget har invävda trådar som gör att revor stoppas upp och inte blir hur långa som helst? Och vanlig bävernylon har väl inte den egenskapen om det inte anges?
Verkar vara ett väldigt bra täcke iaf. Ska kolla upp vad det heter, har för mig att det står typ sveabytäcke eller stegaby eller något liknande på det. Nått på S iaf. Ringer ingen klocka hos nån?
Bävernylon är vävt i såkallat kypert och ripstop är vävt i någon annan modell för att inte rivas sönder helt. Ripstop har vad jag minns även en plastbeläggning för att öka vattentätheten. Jag får för mig att bävernylon bör vara lika vattentätt som ripstop (så som vi tänker när det kommer till utetäcken) och det som skiljer är sätt att väva tyget.
Ripstop är, vad jag kan hitta, dubbelt så dyrt att köpa.