Bukefalos 28 år!

Bck on track och kyllera på tävling?

J

Jackie_nova

Hej har googlat lite men hittar inte riktigt...
Får man numera använda BoT eller kyllera på tävling?
Mkt tacksam för svar
 
Sv: Bck on track och kyllera på tävling?

Från Ridsports hemsida
"Nedkylning med annat än vatten (gäller ej kylleror och -liniment med 0 timmars karenstid), förbjudet under tävlingsdagen (gäller från 1/11 2009)"
Så till exempel Swede Clay är okej. Hittar inget i karenslistorna om BoT så de bör också vara okej.
 
Sv: Bck on track och kyllera på tävling?

när hade du tänkt använda det? efter att du ridit och ska stalla in hästen eller åka hem, eller? jobbar i ett tävlings stall och där har dom alltid bot istället för transport skydd efter tävling och över natten, även under meeting.
och sen så länge du inte har ngt kylmedel med karens tid så borde det gå bra.
 
Sv: Bck on track och kyllera på tävling?

Min häst åker alltid till tävlingen med BoT ryggvärmare i transporten...det är ju inget "medel" eller någonting.. så det är ingen karens på de iallafall..
 
Sv: Bck on track och kyllera på tävling?

På natten när jag är på meeting.
 
Sv: Bck on track och kyllera på tävling?

Min häst åker alltid till tävlingen med BoT ryggvärmare i transporten...det är ju inget "medel" eller någonting.. så det är ingen karens på de iallafall..

Min med.

Den andra har bot på benen natten innan träning/tävling :)
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp