Sv: Beach 2013 del XI
Men vad gott det lät med hemmagjord cokaldtryffel!

För övrigt riktigt duktigt att träna i sådan värme på gymmet. Mitt gamla gym blev också sådär tokvarmt på sommaren, man blir lika mycket urvriden trasa som kläderna då ju...
KL
Har känt mig lite smånyttig idag. Började dagen med min nya rutin, gräva bort ogräs i gruset. Fyller en skottkärra per dag, och börjar nu komma riktigt nära slutet!

Sen åkte jag till stan och fotade blommor och gick omkring lite överallt i solen. Valde en fräsch smoothie (så god med kokosmjölk!) istället för att köpa en enorm portion thaimat till lunch. Väl hemma fryste jag in hallonskörden samt ½ liter blåbär som vi råkat glömma framme, samt plockade en liter nya hallon och rensade. Sen gick jag ut i skogen och letade kantareller med hunden, fann endast några pytte då vi plockade för bara två dagar sedan.
Till kvällen plockade jag mangold och rödlök i landet, och gjorde mangoldsoppa. Till detta fixades även svampmackor med ost, gratinerade i ugnen.

Drog en snabb kik i frysboxen och kände att jag FORTFARANDE inte har ätit upp förra årets bär... Tycker jag har använt hur mycket som helst, men det finns lika mycket kvar.

Så ny frukostrutin: smoothie på bär. Tror ni man kan slänga i valnötter? Har nämligen ätit havregrynsgröt med valnötter och tranbär hela sommaren och köpte ett nytt paket igår.
Tillägg: jag bakade tre sorters bärkakor häromdagen (hallon, vinbär, krusbär

) men frös in resterna efter att alla tagit en bit av varje! Känns hemskt duktigt att inte lämna framme så man kan springa och ta en bit sisådär en gång i timmen...