Sv: Beach 2013 del XI
Tack snälla för ert engagemang kring detta!

Har verkligen varit på dåligt humör det senaste, att kroppen hela tiden arbetar mot en är minst sagt påfrestande. Jag är ju inte alls i nån god kondition för tillfället, även om sommarjobbet förvisso fick mig att hålla igång och på det viset stärka kroppen. Och det märks verkligen på hur min kropp mår.
Men nu har jag knåpat ihop ett gäng övningar på papper som jag kan göra. Jag kan dem alla i huvudet, men att ha dem på pränt gör att jag har bättre översikt. Jag döpte dem till friskgymnastik för högre positiv anda.

Istället för att göra många övningar för en specifik kroppsdel blir det helkroppsanpassat som mitt tidigare gymschema. 10 övningar att göra varannan dag. Nu är jag ju ledig i augusti, sedan åker jag iväg och jobbar med fältjobb igen - med mina älskade ålar!

Får se hur fysiskt krävande det är, men jag hoppas att jag fått in vanan så pass tills dess att jag fortsätter med min friskgymnastik i vilket fall. Jag har faktiskt varit duktig i långa perioder och gjort 8-10 övningar/dag (ett fokusområde, t.ex. rygg) så det är inte omöjligt! *banka in i huvudet*
Jag är faktiskt sugen på att springa, men jag har inga skor och utan riktigt bra skor vore det som att slakta mina knän tror jag... Något för framtiden.
Heja mig!