Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bröllop är ju askul! Jag tjatar på cili att hon måste skaffa karl och gifta sig så att jag får gå på fest i fina kläder när jag är smal![]()
Mineur: Gud vad kul med kompis som hälsar på! Vad ska ni hitta på för nåt?![]()
Vägning på dagvården idag, jag har gått upp 3 hg sen förra veckan. Heja mig
Jag ska absolut sluta väga mig hemma som jag gjort för min vikt svänger från dag till dag en del och min våg hemma visar alltid högre siffror än den på dagvården (och den på dagvården är ju korrekt då den är från ett sjukhus och kontrolleras så den stämmer). Jag får panik när vågen visar lite upp eller som häromdagen när den visade mycket upp helt plötsligt, fast jag vet att det är nästintill omöjligt att gå upp så mycket kg på 2 dagar. Men känslan och den automatiska tanken är att jag blivit ännu enormare och att det kommer fortsätta upp och upp i samma takt och aldrig sluta.
Det som är bra med att bara väga sig en gång i veckan, vilket jag nu måste tvinga mig själv till att göra, är att man ser det ur ett större perspektiv och sen kollar vi viktkurvan månadsvis och räknar ut genomsnittet. Då kan det bli lite lättare att acceptera för ena veckan kanske jag gått upp ett kilo men veckan efter 0,3 kg. Och om jag väger mig på måndagen och äter en utmaningsmat den dagen och sen väger mig även på tisdagen och då väger något eller några hekto mer så blir ju utmaningsmaten ännu mer laddad för att jag kopplar den till viktuppgången fast det egentligen kanske bara var vätskebalansen som var olika.
Och nummer ett är att jag måste acceptera att gå upp i vikt vilket jag inte helt och fullt gör, jag kan inte se att jag behöver mer nu, nu räcker det. Jag går upp i vikt för att jag annars inte får gå kvar i behandlingen och för att det är ett krav men jag har svårt att känna att det är för min skull. Men det kanske kommer vartefter.
Jag var helt säker på att jag hade gått upp 1-2 kg den här veckan. Men det hade jag ju inte, min behandlare tycker det går för långsamt nu och vill lägga till ännu mer mat och näringsdryck. Imorgon och torsdag måste jag äta 10 mandlar per dag vilket är så oerhört läskigt. Sen vill hon öka det till 20 stycken och kanske lägga till ännu en näringsdryck. Jag är totalt livrädd. Hoppas vi kan ta en sak i taget, att inte börja med mandlar och en till näringsdryck nu direkt utan låta mig vänja mig lite vid det här.
Jag vet att det är löjligt och att det borde vara självklart och att jag rent faktamässigt vet massor men jag behöver pepp. Kan ni inte berätta om varför mandlar/nötter är nyttiga och inte farliga, vad dom gör i min kropp? Är nötter/mandlar något som friska människor äter?
Och ni som tränar,kan ni inte påminna mig om hur det är att ha en frisk och stark kropp? Vad ni uppskattar med era kroppar? Kanske är bra för alla att tänka så ibland, på vad kroppen kan göra och hur fantastisk den är egentligen? Jag har bara glömt bort känslan av den friska kroppen, jag är ju liksom glad för att jag kan skära en kålrot och det kanske inte är det som menas med en frisk och stark kropp![]()
Vad tråkigt! Men roligt med bröllop! Jag får klara mig utan dig på varvet helt enkelt![]()
Kl
God morgon beachisar!
Min dag börjar med tenta...Sen blir det gym och sen stall. Orkar egentligen verkligen inte med stallet
Men jag ska mocka och fixa mat i alla fall, får se om det blir någon ridning. Men gym ska bli kul, ska testa mina nya fina skor
![]()