Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
snow skrev:Tack! Sen finns det naturligtvis risker även med att jaga resultat. Jag vill gärna vara bra på allt samtidigt vilket naturligtvis är omöjligt. Att acceptera mig själv även när jag inte presterar på den nivå jag vill är min största utmaning.
Mountainbike är svinkul! Om man vill se hur jag ser ut när jag koncentrerar mig på att inte krascha mig sönder och samman i ett stenparti kan man gå in här: Scandinavian Outdoor Games och klicka på headline-bilden tills man ser en sammanbiten tjej i blått på en grön cykel
I feel with you sister! Jag kom ihåg efter första gången....den träningsvärken var den värsta jag haft i mitt liv! Men det blir bättre efter ett par gånger...eller jag försöker nog bara intala mig själv det nu inför passethaha
Men allvarligt talat så har jag verkligen blivit så mkt bättre, jag orkar längre utan att vilja spy och jag har höjt vikterna på maskinerna så det är verkligen effektivt + att min uthållighet i löpninge har förbättratsSå tummen upp!
Som jag förstod det så verkade ju PT du körde med ett riktigt pucko som inte lyssnade på dina önskemål men kanske kan du iaf bli inspirerad av träningen ni genomfördeDet svåra är dock att köra lika slut på sig själv, överlevnadsinstinkten slår till och man lägger ner. Det är liksom lättare att pressa sig när man har någon som står och kollar att man inte fuskar. Du får ta med dig en kompis som vrålar lite på dig med jämna mellanrum
![]()
Av träningsvärk blir man vacker!Jag är råimpad av er som klarar sånt där!
Inte nog med att jag är för fet, jag har inte balans och koordination till såna övningar
![]()
Slänger in en fråga också!
Har ni med er handduk till gymet för att torka av maskinerna? Har inte haft det problemet innan men insåg idag att jag svettar ner maskinerna jag sitter på! Hade ingen handduk just då så torkade lite med träningsbyxans ben men funderar på om det kanske är kutym att ta med sig handduk? Såg ingen annan som hade det men det känns ju inte så fräscht att lämna över maskinerna helt svettiga till nån annan.. Eller hur gör ni?![]()
För att hålla sig till ämnet så ska jag träna det här om 1,5 timme:
![]()
Har turen att bo i staden där Sveriges enda inomhusvelodrom ligger. Kurvorna har ungefär 50 graders lutning så det är sjukt läskigt första gångerna man kör, men när man vant sig är fartkänslan grym.
Shit vad häftigt! Vilken hastighet måste man hålla för att det ska vara värt det, så att säga?![]()
öhm, det där ser sjukt läskigt ut, jag tittade och tittade för jag fattade inte hur man kunde cykla i sån vinkel att jag trodde mina ögon lurade mig men sen läste jag din förklaring och förstod att folk faktiskt cyklar i såna vinklar![]()
Åh fy tusan! De har en sådan där i en av de stora sportarenorna här också, och jag var inne och kikade en gång. Det ser så sjukt jäkla läskigt ut att jag ryser av blotta tanken! Hur gör man liksom när man startar och stannar, för att inte trilla omkull?
Statistiken tyckte jag blev betydligt lättare när man vävde in den i praktiska projekt.
KL
Men vad alla får mig att framstå som dum när de säger att de klarat statistiken och jag känner mig ett hopplöst fall![]()
Jag har aldrig sagt att jag klarade den...![]()
(tog mig igenom den gjorde jag dock, och klarade kursen genom att göra andra delar av den så pass bra att det balanserade ut betyget till ett godkänt)
Vad är det för statistik och hur länge har kursen pågått? Läser du på distans eller på campus? Jag minns också min statistikkurs som jättesvår förra året, kanske inte alls var i samma nivå som din nuvarande, men jag kommer också ihåg att jag de första veckorna aldrig trodde jag skulle klara det... Och jag fattade ingenting. Vår lärare sa till och med att "det kommer kännas som att ni inte fattar, inte fattar, inte fattar och sen plötsligt så fattar ni" och det var ungefär så det gick till för mig. Har du studiekamrater du kan sitta med kanske? Jag tror jag aldrig hade klarat att sitta själv med statistiken, det var till jättestor hjälp att bolla och komma fram till förståelse tillsammans/med hjälp av andra. Hoppas det löser sig för dig i alla fall!