Sv: Beach 2014 del II
Angående Proviva, äter du det istället för något annat eller som komplement? Min mage svullnar oxå upp i stort sett oavsett vad jag äter men jag tycker proviva är lite för sötsliskigt egentligen
Jag dricker det som juice, när jag är dålig i magen (dvs svullen och öm) kan jag dricka en liter på en kväll. Skiter i att det är socker och sånt i, magen blir alltid glad! Det finns ju många olika smaker, vilka har du testat? Nypon och blåbär är ju "originalen" som är lite tjockare i konsistens, de övriga är som juice. Det finns dessutom några nya varianter med 50% mindre socker, jag har provat en av dem och tyckte den var mer syrlig än de brukar.
Du har inte funderat på om du är laktosintolerant ang den svullna magen? Jag gick runt och kände mig som en tjock ballong i ett halvår innan jag insåg att jag blivit intolerant från en dag till en annan! Det var värsta aha upplevelsen när magen inte var svullen och hård längre, typ aha såååå jäkla tjock är jag inte
Nä, det är jag inte, men jag har en känslig mage helt klart. Jag kan dricka mjölk, äta filmjölk och glass osv. Men feta produkter reagerar jag på, så som vanligt CF eller ibland grädde. Det kan variera väldigt mycket vad jag reagerar på, men creme fraiche slår nästan aldrig fel. Trodde det var laktos och köpte länge laktosfri CF, men "på den tiden" fanns laktosfri endast som Lätt creme fraiche. Insåg detta och provade då vanlig, lätt CF. Reagerade inget alls på den.
Problemen blir värre med stress, och nu för tiden kan jag inte dricka kaffe heller.

Hjärtat rusar, jag känner mig skakis och jag kan inte sova, ens det var över 12 h sedan jag drack den lilla kaffekoppen.
Att magen är svullen nu beror nog på att jag har mycket i huvudet, dåliga matrutiner och inte kan följa min kropp som jag vill. Ibland kan jag inte äta lunch när jag jobbar osv, magen blir ledsen och känns helt i obalans för tillfället. Den är gladare nu men fortfarnade lite olycklig. Skönt att du hittade anledningen till din svullna mage! Måste vara skönt att slippa.